All for Joomla All for Webmasters

nine operettszinhaz 202109 2

  BUDAPESTI OPERETTSZINHAZ LOGO

Az új évad szeptemberben a NINE - KILENC musical premierjével kezdődik, amely Federico Fellini híres, önéletrajzi ihletésű filmje, a 8 és fél színpadi adaptációja.

NINE - KILENC, MUSICAL, BUDAPESTI OPERETTSZÍNHÁZ 2021.09.24-TŐL


Vásárlás a koronavírus után

A butikokban időzni nehezebbé vált a Covid-19 óta. Vajon még mindig ugyanannyi időt töltünk vásárlással? S mi lesz ha nem?

Az Egyesült Királyságban nagy fejtörést okozott a legtöbb divatáru üzletnek, hogy hogyan is tudja vonzóvá tenni termékeit újra a vevőknek. Csomagolják be a ruhákat átlátszó nejlonba, vagy tegyék üveges pultokba és vitrinekbe az árut az újranyitáshoz? Végül a kirakatos üzletek azt a megoldást választották, hogy minél több árut a kirakatba tesznek, hogy kintről meg lehessen nézni a ruhákat. A kisebb alapterületű üzleteknél ez azért jó megoldást, mert eleve nem tudnak sok embert beengedni, s így továbbra is biztosítható a nézegetés, s ha valaki már döntött és vásárolni szeretne, csak az megy be a butikba. Vannak olyan üzletek is, melyek a kirakati ablaknál, vagy a bejárati ajtónál oldják meg a kiszolgálást, így még nagyobb biztonságban van a vevő és az eladó is. Az azonban még kérdéses, hogy mennyire felel meg ez a vásárlóknak, nem csorbul-e így nagyon a shopping élmény. Még mindig fontos ugyanis a termék megérintésének, kipróbálásának lehetősége, ami vonzóvá teszi a fizikai üzleteket és az is bizonyos, hogy egy üzletben többet költünk, mint egy online vásárlás során. A First Insight megállapította, hogy a több mint 1.000 amerikai vásárlóból, akikről felmérést készítettek, a fogyasztók 54%-a költ el legalább 50 dollárt az interneten, de a számuk üzletben történő vásárláskor 71% -ra növekszik. Ian Zimmerman, a duluthi Minnesota Egyetem adjunktusa szerint ez annak köszönhető, hogy a nézelődés során kialakuló, a termék birtoklásával járó érzelmi reakció rövidítheti az ésszerű gondolkodást.

divat 20200702

A fogyasztói viselkedést kutató pszichológusok szerint egy luxusmárkájú ruhába bújás pozitív energiával tölti fel a nézelődőt, átéli az élményt, mintha az övé lenne és talán egy óriási, csillogó partyn érzi magát abban a pillanatban, ahol ő a királylány, így a nézelődés mindig érdekes élmény lesz. Ugyan a nézelődés nem mindig vezet vásárláshoz, de mindenképpen a vásárlás lehetőségét nyújtja, s gyakran az átélt élmény miatt a fogyasztó akkor is vásárol, ha nem is azért indult el otthonról.

A kiskereskedelmi befolyást vizsgáló intézetek úgy látják az emberek azért is nézelődnek, mert a környezet erre ösztönzi őket. Az üzletek elrendezése, a csábító kirakatok, a zsúfoltság szintje, valamint a színeknek, hangoknak, vizuális elemeknek és az illatoknak való kitettség magasabb szintű stimulációt kínál a szabadidős böngészés fokozása érdekében. Remek példák erre a Nike üzletei New Yorkban, Shanghaiban és Párizsban, ahol a funkcionalitásra vagy a kényelemre való összpontosítás helyett hatalmas digitális kijelzők és modern dizájn segítségével „szédítik” a fogyasztókat, ami valljuk be a legtöbb esetben tényleg lenyűgöző. Sajnos azonban a vírushelyzet miatti sokféle korlátozás, a távolságtartás és a hiedelmek elijesztették az embereket az üzletekből.

Áttérünk a webshopokra, vagy visszatérünk az üzletekbe?

divat 20200705

Néhány kutatás azt feltételezi, hogy az internetes nézelődés is hasonló élményt nyújt ahhoz, mintha ugyanezt üzletben tennénk. Az online nézelődés azonban a legtöbb esetben szorosan kapcsolódik a fizikai üzlethez, hiszen a vevők legtöbbször kombinálják a kettőt. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy van aki otthon ülve körülnéz a neten, majd a fizikai üzletben vásárol, s van aki körülnéz az üzletekben és végül a neten rendel.

A fizikai üzletekkel szemben a webshopok sokkal korszerűbbek, a vásárlás gyorsan zajlik, pillanatok alatt eljut a vásárló a pénztárhoz és fizet. A nagyobb üzletek már egyszerre több csatornán is teljes körűen kiszolgálják a vevőket, kombinálható az online vásárlás és az üzletbe járás, s így az emberek kevésbé vannak rászorulva, hogy bemenjenek a boltokba. Egy nemrégiben végzett brit felmérés kimutatta, hogy az emberek hajlamosak a vírushelyzet után az online vásárlás folytatására még akkor is, amikor az üzletek már újra nyitva vannak. Minden öt ember közül kettő az online vásárlást szándékozik folytatni, ahelyett hogy visszatérne az üzletekbe. A vásárlási magatartás ilyen mértékű változása valószínűleg nem azt jelenti, hogy a nézelődés az üzletekben már nem elég jó a vásárlóknak, hanem hogy a Covid utáni shopping világban egyszerűen visszaszorult a nézelődési aktus.

A kreativitás kulcsfontosságú lehet azoknál az üzleteknél, amelyek továbbra is biztosítani szeretnék vásárlóiknak a nézelődés lehetőségét és ennek megfelelően az ügyfeleknek is befogadónak kell lenniók abban a tekintetben, hogy pl. felismerik a kirakatban, vagy bejárati ajtóban történő vásárlás élményét. Kínában sok fodrász az utcán, az üzlet elé kihelyezett széken vágta a vendégek haját, mikor nem volt lehetőség rendesen nyitva tartani az üzletet és beengedni a vendégeket. A brit divatáru üzletek reménykednek benne, hogy képesek lesznek megőrizni a nézelődés élményét még akkor is, ha nem tudják visszahozni a koronavírus előtti helyzetet. Néhányan bevezették a „meglepetés csomag” fogalmát, ami azt jelenti, hogy a törzsvásárlók elküldik üzenetben, hogy melyik ruhát imádják és melyik nem tetszik nekik, majd az üzlet összeállít nekik egy titkos szettet, amit a vásárló csak otthon bont ki és tudja meg, hogy valójában mit is vásárolt. Ez nem ugyanaz, mint a nézegetés, de a szórakozás, izgatottság, kaland és felfedezés élménye így a vásárlás része lesz ebben az új, nehéz helyzetben is.