A 2026-os tavaszi–nyári szezonban két hazai felsőoktatási intézmény is úgy döntött, hogy diplomakollekcióinak bemutatóját a BCEFW hivatalos programjába illeszti. Így a hazai és nemzetközi figyelem középpontjában mutatkozhat be az új generáció, tovább erősítve ezzel a magyar márkák láthatóságát és az utánpótlásképzést. Szeptember 1–7. között közel 100 magyar és régiós alkotó kollekciója lesz látható a 16. budapesti divathéten, melyeket városszerte izgalmas divatipari programok, kerekasztal-beszélgetések, showroom megnyitók és akciók kísérnek.

Idén ősszel 16. alkalommal rendezi meg a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW), amely mára nemcsak Közép-Európa egyik vezető divateseményévé, hanem a régió kreatíviparának egyik legfontosabb szakmai találkozópontjává is vált. A BCEFW híd szerepet kíván betölteni, amely a régió országait összekapcsolja, valamint egy hatékony kelet-közép-európai divatipari hálózati központot működtet, ahol a régió jelentős képviselőinek kollekciói először tekinthetőek meg az adott szezonban. A bemutatkozó nemzetközi piacra érett márkák számára a BCEFW egy ugródeszka, amely tovább pozícionálja őket kibővítve azok kereskedelmi lehetőségeit és nemzetközi láthatóságát.
A szeptember 1-7. között zajló budapesti divathéten Magyarország mellett hat közép-európai ország (Csehország, Románia, Szlovénia, Szlovákia, Szerbia, Ukrajna) közel 100 tervezőjének alkotásai jelennek meg. Köztük, a BCEFW történetében egyedülálló módon a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) és a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) frissen végzett Divat- és Textiltervező hallgatói is, akik idén diplomakollekciók bemutatásával adnak képet a jövő generáció innovatív gondolkodásáról.
„A BCEFW egyik kiemelt célja, hogy teret adjon a következő generáció alkotóinak. Idén első alkalommal két hazai felsőoktatási intézmény is a divathét keretei között rendezi meg diplomabemutatóját – ez is mutatja, hogy a BCEFW mára olyan szakmai mérföldkővé vált, amely ideális lehetőséget kínál a pályakezdő tervezők bemutatkozására. A MOME-n – elődje hagyományait folytatva – több mint egy évszázada zajlik kiemelkedő színvonalú divatoktatás, amely számos meghatározó tervezőt indított útjára. A METU közel húsz éve építi tudatosan az innovatív és piacorientált divatoktatást. A két intézmény programjainak időbeli kapcsolódása a BCEFW hivatalos eseményeihez nemcsak a hallgatók, hanem az egész iparág számára fontos lépés, mely a hazai felsőoktatás, valamint a magyar és a nemzetközi divatipari szakemberek együttműködésére ad lehetőséget és világosan rámutat: a tehetséggondozás nem csupán hosszú távú befektetés, hanem a szakma jelenét is formáló, aktív erő”- hangsúlyozta Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

A divathéten bemutatkozó márkák közel 60%-a fiatal tervező, ami nemcsak a diplomakollekcióknak, hanem a BCEFW többéves, következetesen felépített tehetséggondozó platformjainak is köszönhető. Többek között a pályakezdőknek teret adó Young Talents, valamint a feltörekvő alkotókat előtérbe helyező New Generation kollektív divatbemutatóknak, illetve a Fashion Hub divatprezentációin keresztül is számos tehetség kap színteret kreációi bemutatására – például az MDDÜ "Kerülj képbe! Az Év felfedezettje" programjának győztesei is. Az oktatási intézményekkel létrejött szoros kapcsolatot tovább erősíti, hogy minden szezonban divatszabó-varrónak tanuló diákok százai kapnak lehetőséget a divatbemutatók megtekintésére, hogy belelássanak, hogyan kerülnek a vásárlók és szakmabeliek elé a szabók által legyártott ruhadarabok.
A BCEFW minden szezonban arra törekszik, hogy a divat ne csupán a kifutókon legyen jelen: az egyhetes rendezvény alatt Budapest utcái, kulturális terei, üzletei divatipari programokkal telnek meg. A rendezvény során előadások, pop-up események, akciók, showroom-megnyitók és szakmai fórumok teremtenek lehetőséget arra, hogy a divatipar teljes spektruma – az oktatástól és gyártástól a forgalmazásig és fogyasztásig – láthatóvá váljon. Kiemelt cél, hogy minél szélesebb közönség ismerje meg a hazai márkák értékeit, és egyre többen válasszanak magyar tervezők által készített termékeket. A BCEFW nemcsak bemutatja, hanem ösztönzi is a hazai márkák iránti keresletet, hozzájárulva ezzel a kreatívipar gazdasági megerősödéséhez.
Számos külföldi divatlap szerkesztője, valamint elismert stylist és iparági szakember érkezik a divathétre, melynek látogatottsága szezononként eléri az 5-6.000 főt. A rendezvény a nemzetközi együttműködéseknek köszönhetően hídként köti össze a régió országait, és ahogy a régiós tervezőknek Budapest, úgy a magyar tervezőknek a régiós partner szervezetek biztosítanak láthatóságot és értékesítésösztönző lehetőségeket külföldön. Így egyszerre szolgál a szakmai presztízs növelésére, a nemzetközi kapcsolatok erősítésére és a kortárs divatkultúra formálására az esemény.
A divathét nyitónapján, szeptember 1-én, hétfőn a Nemzeti Múzemban kerül sor a METU 26 végzős hallgatójának diplomakollekció-bemutatójára. Szeptember 4-én, csütörtökön a Zugligeti úti campuson a nagy múltra visszatekintő, évről évre teltházzal futó MOME Fashion Show lesz látható az egyetem szervezésében, szimpóziummal és kiállítással kiegészülve. Szeptember 5. és 7. között a kiemelt catwalk show-k pedig az Apolló Galériában és a Millenáris D épületében zajlanak majd, míg a Nemzeti Táncszínház a Fashion Hub-nak, kerekasztal-beszélgetéseknek és iparági workshopoknak ad otthont a hétvégén.
A Magyar Divat & Design Ügynökségről
A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal alakult meg 2018-ban, hogy előre meghatározott stratégiai pillérek mentén – szakmai koordináció, hazai termékek elérhetőségének és kereskedelmi lehetőségeinek javítása, oktatásfejlesztés, valamint gyártásfejlesztés – hatékony és strukturált támogatást nyújtson a divat és a design ágazat minden szereplője számára. A célkitűzések megvalósításának érdekében olyan hazai rendezvényeket valósítanak meg évről-évre, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week vagy a nemzetközi díjakat nyert 360 Design Budapest kiállítás. Emellett olyan külföldi szakmai rendezvényeken biztosítanak megjelenési és bemutatkozási lehetőséget a magyar alkotók számára, mint a Milano Fashion Week vagy a Maison & Objet designvásár. Kiemelt feladataik közé tartozik a szakmai szervezetekkel való stratégiai együttműködés, az export növelése, továbbá mentorprogramjaik megvalósításával a hazai márkák szakmai fejlődésének támogatása.
Budapest Central European Fashion Week
A Magyar Divat & Design Ügynökség 2018-as megalakulása óta rendezi meg évente két alkalommal a közép-európai régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Weeket. Az esemény évek óta a nagyközönség, a buyerek, a tervezők, az influenszerek, valamint a hazai és a nemzetközi média találkozásának elsőszámú állomását jelenti a térségben. A hazai divat- és designipari rendezvények hozzájárulnak Magyarország turisztikai vonzerejének és a nemzetgazdaság növekedéséhez, láthatóságot biztosítanak a magyar márkáknak, továbbá nemzetközi megrendeléseket eredményeznek.
https://bcefw.com
https://www.facebook.com/bcefw/
https://www.instagram.com/bcefw/
https://hfda.hu
https://www.facebook.com/hfdagency/
https://www.instagram.com/hfdagency/
https://www.millenaris.hu/
https://www.facebook.com/Millenaris/
https://www.instagram.com/millenaris_official
https://apollogallery.hu/
https://www.facebook.com/apollogallerybudapest
https://www.instagram.com/apollogallerybudapest/
TÓTH NÓRA ANNA | PR
Magyar Divat & Design Ügynökség
Copyright © 2013-
| Minden tartalom jogvédett. Ászf
www.anoidivat.hu | Elérhetőség: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.