Poprádi Flóra a CUKOVY kreatív igazgatója nicaraguai anyától és magyar apától született Budapesten. A különböző kultúrák hatása munkájában középpontba helyezte a kontrasztok megjelenítését. Munkája és tanulmányai Európa különböző helyeire vezették, így Barcelonába, Koppenhágába, Londonba, Párizsba, kipróbálta magát jelmeztervezőként, stylistként és művészeti vezetőként. Flóra a Cukovy előtt a párizsi Marine Serrenél, és a londoni Rejina Pyonál is dolgozott, idén elnyerte az Év Tervezője díjat a Glamour Women of the Year gálán.
A márka 2019 óta mutatja be szétcsatolható kabátokból és pufi kiegészítőkből álló kollekcióit a milánói divathéten a HFDA és a Camera Nazionale della Moda Italiana mentorprogramjának keretein belül, 2023 februárjában először mutatta be új darabjait független helyszínen, divatbemutatón. A Cukovy nagy hangsúlyt helyez a fenntarthatóságra, újrahasznosíthatóságra, valamint a kényelemre és innovatív megoldásokra is - egy-egy kabátot például 6-8 féleképpen is lehet viselni.
A nemzetközi utazások, gyorsabbnak ígérkező fejlődési lehetőségek után hogyan kerültél a CUKOVY-hoz Budapestre?
A COVID miatt költöztem haza Párizsból, ahol korábban a Marine Serre-nél dolgoztam. A karantént a gyermekkori otthonomban töltöttem. Leginkább festéssel, tanulással teltek a napjaim és mindeközben próbáltam kitalálni, hogy merre induljak tovább. Ekkor keresett meg Tálosi Lívia, a Cukovy CEO-ja, hogy szeretnék-e csatlakozni a Cukovyhoz.
Milyen változásokat hozott az életedbe a CUKOVY?
A CUKOVY-hoz csatlakozásommal számos változás érte az életemet. Egyrészt lehetőséget kaptam arra, hogy saját tervezői stílusomat és kreativitásomat kifejezhessem. Emellett nagyon inspiráló és motiváló munkakörnyezetben dolgozhatok olyan tehetséges és elkötelezett emberekkel, akik hasonló szenvedéllyel végzik a munkájukat. A CUKOVY-val való együttműködés lehetővé tette számomra, hogy részt vegyek a milánói divathéten és más fontos eseményeken, amelyek hozzájárultak a karrierem fejlődéséhez és elismeréséhez.
Hogyan gondolsz vissza ma a Marine Serre-re és a Rejina Pyo-ra?
A Marine Serre-nél és a Rejina Pyo-nál való munka mindenképpen értékes tapasztalat volt számomra. Mindkét márkánál lehetőségem nyílt arra, hogy részt vegyek a tervezési folyamatban és megismerjem az iparág kulisszatitkait.
Képzőművészettel is foglalkozol a divattervezés mellett, milyen tárgyakat alkotsz és kiknek ajánlod ezeket?
Gyakran éreztem azt , hogy a magyaroknak nem vagyok elég magyar, a nicaraguaiaknak pedig nem vagyok elég nicaraguai . Az ebből fakadó kettőség identitásom meghatározó része és különböző médiumok segítségével elemzem és kísérlem meg ennek meghatározását. A hozzám hasonló elidegenedett metropolita fiataloknak ajánlom , akik keresik az otthont az otthontalanságban.
Mit szeretnél elérni divattervezőként? Mit szeretnél elérni a CUKOVY-nál?
Egy olyan egyedi CUKOVY vizuális világ megalkotását tűztem ki célul, amely nemzetközi színvonalú. Ezzel tovább erősítve a márka pozícióját a nemzetközi divatiparban. Célom, hogy tovább bővítsük a termékkínálatot és erősítsük a márka képét. Minél több emberen szeretném látni világ szerte és persze remélem legnagyobb vágyam is teljesül, hogy Rihanna CUKOVY nővé váljon ☺
Mik voltak a legnagyobb sikereid, illetve nehézségeid az eddigi szakmai pályafutásod alatt?
Az eddigi szakmai pályafutásom során számos sikert értem el, amelyek közül a legfontosabbak a részvételem a milánói divathéten és az Év Tervezője díj elnyerése a Glamour Women of the Year gálán. Nehézségek is voltak, különösen az elején, amikor próbáltam megtalálni a saját hangomat és stílusomat a divattervezés terén. A kitartással és az állandó tanulási folyamat azonban segített megbirkózni a kihívásokkal és fejlődni.
Honnan meríted az ötleteket egy-egy új darabhoz, van-e bevált szokásod, amely inspirációhoz segít?
Az ötleteket egy új tervezéséhez sokféle forrásból merítem. Gyakran nyerek inspirációt a városban sétálva, ahol megfigyelem a környezetemben lévő embereket és tárgyakat, és a számomra érdekesnek vélt jelenetekről fotókat készítek. Emellett a könyvtárban is kutatok, elemzem az előző évek eladásait és a trendeket. De olyan is előfordul, hogy az inspiráció magától jön, amikor nem erőltetem. Általában a legjobb ötletek elalvás előtt jönnek, amikor próbálkozom elaludni, de az agyam épp a CUKOVY legújabb kollekcióján pörög 1000-rel.
Hogyan zajlik egy ruha elkészítése, milyen lépések követik egymást, hány szereplő vesz részt benne?
Általában meghatározom, hogy milyen elemeket és részleteket szeretnék az adott kabátban megjeleníteni. Ezekhez gyűjtünk képi inspirációkat és a tervező asszisztens elkészíti az első kísérleteket. Majd a modellezőhöz kerül, aki elkészíti a szabásmintát . A szabásmintából mi elkészítjük az első makettet, amin keresztül kikísérletezzük, hogy mennyi toll kerüljön bele illetve, leellenőrizzük, hogy egyáltalán működik-e ez a fazon. Ezután a prototípust továbbfejlesztjük, finomítjuk, hogy a varroda számára is kivitelezhető legyen a kabát. A ruha elkészítésében a tervezőn és a tervező asszisztensen kívül a gyártásvezető , modellező, szabók, varrónők , mintakészítők, gyártás technológus vesz részt.
A kabátokat több fazonban is fel lehet venni, a tervezés során ez megnehezíti a gondolkodást?
Az ilyen fazonok kialakítása során a kísérletezési folyamat kicsit hosszabb, hogy nem csak esztétikailag, de funkcionalitásában is megfelelően illeszkedjenek egymáshoz az elemek . A kabátok cserélhetőségea márkában rejlő játékosságot hangsúlyozza ki.
Színekben, szabásban, fazonban van-e most valami bevált, keresett kedvenc, amit gyakran alkalmazol?
Mint minden tervezőnek , nekem is vannak kedvenc színeim és formáim, amelyeket szeretek szezonról szezonra visszahozni . Viszont fontos , hogy a különböző igényekhez illeszkedve válasszuk ki az adott kollekció szín és termékpalettáját. A divat folyamatosan változik, és a tervezőknek nyitottnak kell lenniük az új trendekre és irányzatokra is.
A honlapotok és facebook oldalatok is angol nyelvű, mit gondolsz a magyarországi divatpiacról és a budapesti fashion showk-ról?
A CUKOVY honlapja és Facebook oldala angol nyelvű, annak érdekében, hogy szélesebb nemzetközi közönséghez jusson el. A BCEFW színvonala évről-évre magasabb színvonalú, az ilyen események lehetőséget nyújtanak a magyar tervezőknek, hogy bemutassák munkáikat és kiemelkedjenek a hazai és nemzetközi közönség előtt.
Melyik az a korosztály amelyik a leginkább aktív a vásárlásokat tekintve, kik egy magyar tervező ideális célcsoportja, vagy ez leginkább attól a stílustól függ, amit ő képvisel, vagy amely stílus kedvelői számára ő tervezni szeretne?
Városi felfedezők számára tervezünk könnyen variálható, egyedi kabátokat.
Hogy látod a magyar divat és a magyar tervezők helyzetét külföldön? Ismerünk pár sikert (pl. Nanushka), vajon mennyire van lehetősége befutni egy magyar tervezőnek külföldön?
A magyar divat és a magyar tervezők helyzete folyamatosan fejlődik. Vannak már sikeres magyar tervezők, mint például a Nanushka, akik elismertek nemzetközi szinten. A sikert azonban sok tényező befolyásolhatja, beleértve a tervező kreativitását, minőségét, piaci stratégiáját és a divatipari trendeket. Bár a kihívások és a verseny nagy lehet, a tehetséges magyar tervezőknek lehetőségük van befutni külföldön, ha megfelelően pozícionálják magukat és munkájukat.
https://cukovy.com/
https://www.facebook.com/Cukovy
https://www.instagram.com/cukovy/
https://www.tiktok.com/@cukovy
szisz
Copyright © 2013-
| Minden tartalom jogvédett. Ászf
www.anoidivat.hu | Elérhetőség: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.