A divat világa folyamatosan változik, de mi zajlik a kulisszák mögött, mielőtt egy kollekció eljut az üzletek polcaira? Erről beszélgettünk Dagmara Malinával, a Pepco minőségbiztonsági és tervezési igazgatójával, aki betekintést nyújtott a kollekciók tervezésének folyamataiba, a legfrissebb trendekbe, és abba, hogyan látja a divattervezés jövőjét.

Miből áll a munkája a Pepco minőségbiztonsági és tervezési igazgatójának?
Dagmara Malina: Én felelek három különleges csapat munkájáért. A minőségbiztosítási csapat gondoskodik a termékek minőségének megfelelőségéről, míg a design csapat a teljes ruházati és otthoni dekorációs kollekciókat tervezi. A 3D grafikusok pedig a termékek digitális formáinak kialakításán dolgoznak. Egy átlagos nap tele van kihívásokkal, hiszen a kereskedelem és a divat világában minden nap izgalmas és váratlan fordulatokat hozhat. Mi az úgynevezett termékéletciklus szerint dolgozunk, ami azt jelenti, hogy az ötlettől egészen a polcokig kísérjük termékeinket.
Hogyan születik meg egy kollekció?
DM: A Pepco kollekcióinak létrehozása hosszú és összetett folyamat. Miközben az egyik szezonra készülünk, már elemezzük az aktuális eladásokat is, hogy igazodni tudjunk a jövő trendjeihez. Az ötletek piackutatásból, divatkiállításokról, trendkutató anyagokból származnak. Csapatunk ezeket az információkat összegyűjti, szűri és kiválogatja a legjobbakat. A Pepco minden szezonban több mint 10.000 egyedi dizájnt készít. Szenvedéllyel alkotunk, a legjobb ár- és minőségarány lebeg a szemünk előtt. Hiszünk abban, hogy a legjobb ajánlatot nyújthatjuk a piacon.
Milyen trendek várhatók 2025-ben?
DM: A lakberendezés terén a fa, kő, fém és kerámia anyagok lesznek a meghatározók, melyeket gazdag virágminták és finom pasztell árnyalatok egészítenek ki. Az öltözködésben a színek kerülnek előtérbe: a puha bézstől és csokoládébarnától kezdve az élénk indigó és magenta árnyalatokig minden népszerű lesz.

Hogyan befolyásolja a technológia a divattervezést?
DM: A jövőben az embereknek egyszerre lesz igényük a természetközeli élményekre és a technológiai fejlődés előnyeire. A klasszikus motívumok új értelmezést kapnak, miközben a kényelem és az anyagok minősége kerül előtérbe. Továbbá egyre nagyobb szerepet kapnak a mesterséges intelligencia által támogatott tervezési folyamatok is.
Milyen kihívásokkal néz szembe a design szakma?
DM: A legnagyobb kihívás az, hogy minden részletre oda kell figyelni, és megfelelő hangsúlyt helyezzünk a legfontosabb elemekre. A trendek nem csupán színek és minták keverékét jelenti, hanem társadalmi, technológiai, gazdasági és politikai tényezők összessége formálja.
Melyik a fontosabb: a kreativitás vagy a piaci elemzés?
DM: Az igazán értékes szakemberek azok, akik mindkét területen kiemelkednek: ez egy ritka képesség. A divat szépsége abban rejlik, hogy ötvözi az innovációt, a kreativitást és az üzleti megfontolásokat.
Milyen képet fest a jövő? Hogyan befolyásolja a mesterséges intelligencia a divatipart?
DM: Az biztos, hogy a jövő divattervezésében nagy szerepet fog kapni a mesterséges intelligencia, elég megnézni a következő Pepco kollekciót. Az emberi kreativitás és a mesterséges intelligencia közös, igazán izgalmas termékeket tud létrehozni. És ha szeretnétek elsőként megismerni a legújabb Pepco kollekciókat, érdemes rendszeresen ellátogatni az üzletekbe – hiszen minden hónapban valami új vár!
https://pepco.hu/
https://www.facebook.com/pepcohu/
https://www.instagram.com/pepco_hu/
https://www.tiktok.com/@pepco
Ződi Laura, pragent.hu, PEPCO