A mai rohanó divatvilágban a tudatos választás fontosabb, mint valaha. A trendek jönnek és mennek, ám a fenntartható divat egyre inkább a középpontba kerül. A Pepco is tesz azért, hogy megfeleljen a környezetbarát lehetőségek iránti vásárlói igényeknek. A Better Cotton kezdeményezéshez való csatlakozással nem csupán divatos kollekciókat kínál, hanem élen jár a pamuttermelés környezeti hatásainak csökkentésében is. Ne feledjük: a fenntarthatóság mindig stílusos!

A környezet támogatása
A Better Cotton iránti elkötelezettséggel a Pepco az elmúlt évben 15.231.909.660 liter vizet segített megtakarítani, és 9.301 kilogrammal csökkentette a gyapottermesztésben használt növényvédő szerek mennyiségét. Az ilyen kezdeményezések nemcsak a környezetre gyakorolt káros hatásokat csökkentik, hanem támogatják a mezőgazdasági termelőket gazdaságaik és ültetvényeik fenntartható kezelésében is.
Better Cotton – küldetés és jelentőség
A Better Cotton egy többszereplős szervezet, amely összehozza a gazdálkodókat és a vállalatokat a fenntarthatóbb gyapottermelés támogatása érdekében. Ez egyaránt előnyös a környezet és a munkavállalók számára is. A Better Cotton küldetése, hogy segítse a gyapottermeléssel foglalkozó közösségeket a túlélésben és a gyarapodásban, ugyanakkor védje és helyreállítsa a környezetet. A szervezet támogatásával a gazdálkodók lehetősége kapnak a fenntarthatóbb gyapottermesztésre: csökkenteni tudják a víz-, valamint a növényvédő szerek használatát, amely összességében jobb munkakörülményeket eredményez. A Better Cotton iránti növekvő kereslet támogatja a programban részt vevő termelőket, és hozzájárul a gyapot természeti erőforrásokra gyakorolt kiegyensúlyozottabb hatásához.
"Büszkék vagyunk arra, hogy a Better Cotton tagjai lehetünk. Örülünk, hogy támogathatjuk a gyapottermesztési gyakorlatok javítására törekvő gazdálkodókat és vállalatokat. Együtt egy jobb holnapot teremtünk azáltal, hogy felelősségteljesebb gyakorlatokat hirdetünk az ellátási láncban" – mondta Agnieszka Wojdat, a Pepco minőségügyi vezetője.

A Pepco és a Better Cotton
A Pepco 2022 óta a Better Cotton tagja, 2023-ban az általuk árult gyapot 23%-át a program keretében szerezték be. A Pepco mindemellett azt is vállalta, hogy 2025-re a termékeiben felhasznált gyapot legalább 25%-át olyan fenntartható gazdaságokból szerzi be, amelyeket a Better Cotton támogat. Ebből is láthatjuk, hogy a divatnak nem kell a bolygó kárára mennie. A Pepco folyamatos elköteleződése a fenntartható gyapotbeszerzés mellett, valamint a Better Cotton kezdeményezés növekvő hatása lehetőséget ad a tudatos divatkedvelőknek arra, hogy okosabb döntéseket hozzanak. Minden egyes Better Cotton címkével ellátott Pepco termék egy lépést jelent a zöldebb jövő felé. Legközelebb, amikor frissítenéd ruhatárad, ne feledd, hogy a Pepco választása egy kicsi, de hatásos lépés a fenntarthatóbb divatipar felé. Hiszen az igazi stílus abban rejlik, hogy vigyázunk a világra, amelyben élünk.

Pepco
A Pepco Európa egyik legnagyobb ár-érték arányú kiskereskedője, amely ruhákat, háztartási termékeket, gyermekruházatot és kiegészítőket kínál nagyon alacsony és sokszor a legjobb áron. Emellett versenyképes áron kínál élelmiszereket, italokat, tisztítószereket és testápolási termékeket is. A Pepco 20 év folyamatos növekedés után ma már több millió vásárlót szolgál ki Európa-szerte havonta több mint 30 millió tranzakcióval. A vállalat mintegy 30.000 embert foglalkoztat, és 18 európai országban több mint 3.700 üzletet üzemeltet. A Pepco Group 2015-ben alakult, és kiemelkedő kiskereskedelmi láncokból áll, nevezetesen a Pepco, a Dealz és a Poundland, amelyek együttműködnek a PGS-szel - egy globális beszállítóval. A Pepco Group jelenleg több mint 4.800 üzlettel rendelkezik 20 országban, és kb. 47.000 alkalmazottat foglalkoztat.


Forrás:
Ződi Laura
https://pragent.hu/