Magyarország

Kreatívipari helyzetfelmérést indít a Magyar Divat & Design Ügynökség

2025. június 15-ig kitölthető a felmérés a kreatívipar támogatásáért!
 |  Super User  |  Magyarország

A teljes magyar divat-, design-, szépség-, valamint játékipari szektort érintő, átfogó felmérést kezdeményez a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ). A kérdőív célja, hogy naprakész képet adjon a kreatívipari vállalkozásokat érintő kihívásokról és lehetőségekről, valamint, hogy megalapozza az iparág célzott fejlesztési stratégiáit. A 2025. június 15-ig kitölthető felmérés eredménye nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy az Ügynökség hatékonyan támogathassa a szektor hosszú távú növekedését.

HFDA felmeres 202505

A kreatívipar az európai gazdaság egyik leggyorsabban fejlődő és legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező ágazata. Magyarországon a bruttó hozzáadott értéke 2010 és 2022 között megduplázódott. A gazdaság dinamizmusához való hozzájárulása mellett pedig nagymértékben formálja az országimázst is, így a szektor szereplőinek erősítése gazdasági és kulturális szempontból egyaránt jelentős.

„Magyarország versenyképességi stratégiája 2024–2030 a kiemelt ágazatok között foglalkozik a kreatíviparral. A szektor növekedési üteme Magyarországon a második legnagyobb az iparágak között. Emellett több mint 100.000 főt foglalkoztatnak az ide tartozó területeken.  Így kiemelten fontos, hogy pontos információink legyenek a divat-, a design-, a szépség-, valamint a játékipari vállalkozások helyzetéről és arról, miképpen hatnak a magyar gyártókra, forgalmazókra, tervezőkre és szolgáltatókra a gazdasági változások és az egyes iparági trendek” - mondta Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztésért és ágazati koordinációért felelős miniszteri biztos, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

JakabZsofia 202402

Az MDDÜ legfrissebb helyzetfelmérése a kreatívipari szereplők széles köréhez szól a kisebb vállalkozásoktól, kozmetikai cégeken át, egészen a tervezőkig, bútorgyártókig. Az iparági vállalkozások által megfogalmazott válaszok hozzájárulnak ahhoz, hogy az MDDÜ megalapozott szakpolitikai párbeszédet indítson, a szektor igényeihez igazodó célzott támogatási intézkedéseket kezdeményezhessen, valamint, hogy hosszú távú fejlesztési irányokat mozdítson elő. A kérdések többek között kitérnek a vállalkozások működési modelljeire és gazdasági helyzetére, a gyártási kapacitásokra és beszállítói kapcsolatokra, a nemzetközi jelenlét és export lehetőségeire, valamint az oktatáshoz, utánpótlásképzéshez és szakmai közösségekhez fűződő viszonyokra is.

A kérdőív az alábbi linken érhető el: Kreatívipari Helyzetfelmérés

A most induló kérdőív egy újabb mérföldkő az MDDÜ szakmai munkájában. A 2021-ben, a vírushelyzet szektorra gyakorolt hatását vizsgáló felmérés eredményei alapján az Ügynökség akciótervet dolgozott ki és javaslati csomag formájában közvetítette az ágazat szükségleteit a gazdaságpolitikai döntéshozók számára, mely számos szakpolitikai párbeszédet eredményezett.

---

A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal alakult meg 2018-ban, hogy előre meghatározott stratégiai pillérek mentén – szakmai koordináció, hazai termékek elérhetőségének és kereskedelmi lehetőségeinek javítása, oktatásfejlesztés, valamint gyártásfejlesztés – hatékony és strukturált támogatást nyújtson a divat és a design ágazat minden szereplője számára. A célkitűzések megvalósításának érdekében olyan hazai rendezvényeket valósítanak meg évről-évre, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week vagy a nemzetközi díjakat nyert 360 Design Budapest kiállítás. Emellett olyan külföldi szakmai rendezvényeken biztosítanak megjelenési és bemutatkozási lehetőséget a magyar alkotók számára, mint a Milano Fashion Week vagy a Maison & Objet designvásár. Kiemelt feladataik közé tartozik a szakmai szervezetekkel való stratégiai együttműködés, az export növelése, továbbá mentorprogramjaik megvalósításával a hazai márkák szakmai fejlődésének támogatása.

 

TÓTH NÓRA ANNA
Magyar Divat & Design Ügynökség

hfda logo 202402


More Coverage

Eredményesnek bizonyult az iparági kör bővítése a Magyar Divat & Design Ügynökség Gyártó Mentorprogramjában

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) egyik kiemelt stratégiai célkitűzése a hazai gyártói bázis megerősítése, valamint exportképességük növelése.

6 gyártó-tervező páros kapott támogatást az MDDÜ design LAB inkubációs programján

A programnak köszönhetően tehetséges tervezők ötletei találkozhatnak professzionális gyártókkal, és közösen alkothatnak egyedi és versenyképes termékeket.

10 fiatal divat- és formatervező került az MDDÜ Talents Mentorprogramjába

Összesen nyolc vállalat, az Europa Desing, a FabLab, a Glamour, a Kézmű, a LumoConcept, a Nanushka, a Viaplant és a Zsigmond szakembereinek segítségével nyerhettek mélyebb betekintést a mentoráltak a divat és design világának rejtelmeibe az MDDÜ Talents Mentorprogramjának keretein belül.

Az üzleti készségek fejlesztését erősítette az MDDÜ design START mentorprogramja

"A design START egy kiforrott mentorprogrammá fejlődött, amit a mentorált formatervezők pozitív visszajelzései is megerősítenek számunkra. Mindez azt mutatja, hogy a szakmai támogatásunk, az elméleti és a gyakorlati tapasztalatok ötvözése, valamint a magyar designerek egyedülálló kreativitása mé...

Hat designmárka fejlődését segítette az immár negyedik alkalommal megrendezett design SPEED mentorprogram

„Egy márka esetében kulcsfontosságú a márkaépítés mielőbbi elsajátítása és a márka pozícionálása ahhoz, hogy versenyelőnyre tegyen szert a jövőben."

Copyright © 2013- | Minden tartalom jogvédett. Ászf
www.anoidivat.hu | Elérhetőség: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Vissza a lap tetejére