Magyarország

Kreatívipari helyzetfelmérést indít a Magyar Divat & Design Ügynökség

2025. június 15-ig kitölthető a felmérés a kreatívipar támogatásáért!
 |  Super User  |  Magyarország

A teljes magyar divat-, design-, szépség-, valamint játékipari szektort érintő, átfogó felmérést kezdeményez a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ). A kérdőív célja, hogy naprakész képet adjon a kreatívipari vállalkozásokat érintő kihívásokról és lehetőségekről, valamint, hogy megalapozza az iparág célzott fejlesztési stratégiáit. A 2025. június 15-ig kitölthető felmérés eredménye nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy az Ügynökség hatékonyan támogathassa a szektor hosszú távú növekedését.

HFDA felmeres 202505

A kreatívipar az európai gazdaság egyik leggyorsabban fejlődő és legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező ágazata. Magyarországon a bruttó hozzáadott értéke 2010 és 2022 között megduplázódott. A gazdaság dinamizmusához való hozzájárulása mellett pedig nagymértékben formálja az országimázst is, így a szektor szereplőinek erősítése gazdasági és kulturális szempontból egyaránt jelentős.

„Magyarország versenyképességi stratégiája 2024–2030 a kiemelt ágazatok között foglalkozik a kreatíviparral. A szektor növekedési üteme Magyarországon a második legnagyobb az iparágak között. Emellett több mint 100.000 főt foglalkoztatnak az ide tartozó területeken.  Így kiemelten fontos, hogy pontos információink legyenek a divat-, a design-, a szépség-, valamint a játékipari vállalkozások helyzetéről és arról, miképpen hatnak a magyar gyártókra, forgalmazókra, tervezőkre és szolgáltatókra a gazdasági változások és az egyes iparági trendek” - mondta Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztésért és ágazati koordinációért felelős miniszteri biztos, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

JakabZsofia 202402

Az MDDÜ legfrissebb helyzetfelmérése a kreatívipari szereplők széles köréhez szól a kisebb vállalkozásoktól, kozmetikai cégeken át, egészen a tervezőkig, bútorgyártókig. Az iparági vállalkozások által megfogalmazott válaszok hozzájárulnak ahhoz, hogy az MDDÜ megalapozott szakpolitikai párbeszédet indítson, a szektor igényeihez igazodó célzott támogatási intézkedéseket kezdeményezhessen, valamint, hogy hosszú távú fejlesztési irányokat mozdítson elő. A kérdések többek között kitérnek a vállalkozások működési modelljeire és gazdasági helyzetére, a gyártási kapacitásokra és beszállítói kapcsolatokra, a nemzetközi jelenlét és export lehetőségeire, valamint az oktatáshoz, utánpótlásképzéshez és szakmai közösségekhez fűződő viszonyokra is.

A kérdőív az alábbi linken érhető el: Kreatívipari Helyzetfelmérés

A most induló kérdőív egy újabb mérföldkő az MDDÜ szakmai munkájában. A 2021-ben, a vírushelyzet szektorra gyakorolt hatását vizsgáló felmérés eredményei alapján az Ügynökség akciótervet dolgozott ki és javaslati csomag formájában közvetítette az ágazat szükségleteit a gazdaságpolitikai döntéshozók számára, mely számos szakpolitikai párbeszédet eredményezett.

---

A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal alakult meg 2018-ban, hogy előre meghatározott stratégiai pillérek mentén – szakmai koordináció, hazai termékek elérhetőségének és kereskedelmi lehetőségeinek javítása, oktatásfejlesztés, valamint gyártásfejlesztés – hatékony és strukturált támogatást nyújtson a divat és a design ágazat minden szereplője számára. A célkitűzések megvalósításának érdekében olyan hazai rendezvényeket valósítanak meg évről-évre, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week vagy a nemzetközi díjakat nyert 360 Design Budapest kiállítás. Emellett olyan külföldi szakmai rendezvényeken biztosítanak megjelenési és bemutatkozási lehetőséget a magyar alkotók számára, mint a Milano Fashion Week vagy a Maison & Objet designvásár. Kiemelt feladataik közé tartozik a szakmai szervezetekkel való stratégiai együttműködés, az export növelése, továbbá mentorprogramjaik megvalósításával a hazai márkák szakmai fejlődésének támogatása.

 

TÓTH NÓRA ANNA
Magyar Divat & Design Ügynökség

hfda logo 202402


More Coverage

Eredményesnek bizonyult az iparági kör bővítése a Magyar Divat & Design Ügynökség Gyártó Mentorprogramjában

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) egyik kiemelt stratégiai célkitűzése a hazai gyártói bázis megerősítése, valamint exportképességük növelése.

10 fiatal divat- és formatervező került az MDDÜ Talents Mentorprogramjába

Összesen nyolc vállalat, az Europa Desing, a FabLab, a Glamour, a Kézmű, a LumoConcept, a Nanushka, a Viaplant és a Zsigmond szakembereinek segítségével nyerhettek mélyebb betekintést a mentoráltak a divat és design világának rejtelmeibe az MDDÜ Talents Mentorprogramjának keretein belül.

6 gyártó-tervező páros kapott támogatást az MDDÜ design LAB inkubációs programján

A programnak köszönhetően tehetséges tervezők ötletei találkozhatnak professzionális gyártókkal, és közösen alkothatnak egyedi és versenyképes termékeket.

Az üzleti készségek fejlesztését erősítette az MDDÜ design START mentorprogramja

"A design START egy kiforrott mentorprogrammá fejlődött, amit a mentorált formatervezők pozitív visszajelzései is megerősítenek számunkra. Mindez azt mutatja, hogy a szakmai támogatásunk, az elméleti és a gyakorlati tapasztalatok ötvözése, valamint a magyar designerek egyedülálló kreativitása mé...

Hat designmárka fejlődését segítette az immár negyedik alkalommal megrendezett design SPEED mentorprogram

„Egy márka esetében kulcsfontosságú a márkaépítés mielőbbi elsajátítása és a márka pozícionálása ahhoz, hogy versenyelőnyre tegyen szert a jövőben."

Copyright © 2013- | Minden tartalom jogvédett. Ászf
www.anoidivat.hu | Elérhetőség: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Vissza a lap tetejére