• Home
  • Kultúra
  • Design
  • Eredményesnek bizonyult az iparági kör bővítése a Magyar Divat & Design Ügynökség Gyártó Mentorprogramjában

Design

Eredményesnek bizonyult az iparági kör bővítése a Magyar Divat & Design Ügynökség Gyártó Mentorprogramjában

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) egyik kiemelt stratégiai célkitűzése a hazai gyártói bázis megerősítése, valamint exportképességük növelése.
 |  Super User  |  Design

Minden eddiginél több szereplővel, sikeresen zárult a Magyar Divat & Design Ügynökség által indított harmadik Gyártó Mentorprogram. A résztvevők száma az idei évben volt a legmagasabb, számos szakmai együttműködés is született a programnak köszönhetően, amelyre most először a textil- és ruhaipari vállalkozások mellett egyéb kreatív feldolgozóipari szereplők is jelentkezhettek. A mentorprogram célja a hazai gyártás fejlesztése, a márkák nemzetközi piacra lépésének segítése, ezáltal a hazai szektor versenyképességének ösztönzése.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) egyik kiemelt stratégiai célkitűzése a hazai gyártói bázis megerősítése, valamint exportképességük növelése. Az eddigi Gyártó Mentorprogramok tapasztalatai azt mutatják, hogy az üzletfejlesztésre, márka- és marketingkommunikációra, valamint a legmodernebb gyártástechnológiák megismertetésére építő támogató programra kiemelkedő szükség van a hazai kreatíviparban. A program fő szakmai partnere, a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA), amely széleskörű szolgáltatásokkal, többek között nemzetközi piackutatással, üzleti tanácsadással és képzésekkel támogatja a magyar vállalkozások exporttevékenységét, ezáltal a magyar piac versenyképességét.

A Magyar Divat & Design Ügynökség harmadik mentorprogramjában jelentős változás volt az előző évekhez képest, hogy a textil- és ruhaipari vállalkozások mellett egyéb kreatív feldolgozóipari szereplők, többek között háztartási kerámia, beton-, gipsz- és cementtermék, vagy irodabútor gyártók is jelentkezhettek. A résztvevőket ez alkalommal is az MDDÜ képviselőiből, iparági szakértőkből és a HEPA szakembereiből álló zsűri választotta ki, amely során fontos szempontok voltak a gyártók nemzetközi piacra lépésének lehetőségei, a fenntarthatósági, valamint innovációs célkitűzései.

MDDU Design Mentorprogram3 202307

A 22 jelentkező közül végül 14 vállalat, az Árkossy Bútor Kft., a Bekestex Trade Kft., az Eco-Vill-Text Kft., a Faktum Bútor Kft., a Mazug Ponyva Kft., az M-Sector Kft., a Multifelt Factory Kft., az Organic Porcelain Manufactura Kft., a Pataki Ruhaipari Zrt., a Pelle D’Oro Kft., Rovitex Homedeco Kft., a Triform Neon Kft., a Viaplant Design Kft., valamint a We on Wood vett részt az öt hónapos képzésen. Az egész országot lefedte a program, hiszen a székhelyek között Kőszegtől kezdve Sárospatakon át, Pécs, valamint Szeged is megtalálható volt.

„A magyar termékgyártásban funkcionális fejlődés figyelhető meg. A hazai vállalkozások a nemzetközi megrendelők számára vonzó, rugalmas, jelentős kompetenciákkal rendelkező termeltetési terepnek számítanak. A Gyártó Mentorprogramot kifejezetten azon divat- és designipari vállalkozások számára indítottuk el, akik magas szakmai minőséget képviselnek és a nemzetközi terjeszkedés is céljaik között szerepel, sőt, akár már készen is állnak erre a lépésre. Az elméleti és gyakorlati tudás mellett az együttműködések előmozdítására is teret kínál a mentorprogram, amelynek lezárulását követően is tovább segítjük a gyártók útját. A hazai gyártás fejlesztése és jövőbeli eredményeik a hazai textilipar és designszektor teljesítményének növekedéséhez, ezáltal Magyarország és Budapest nemzetközi ágazati pozíciójának megerősítéséhez is hozzájárul.” – fogalmazott Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.

A HEPA együttműködésével és az MDDÜ által felkért, további szakemberekkel közösen, 12 mentor segítette a gyártókat a program keretében. 11 csoportos előadáson vettek részt, tematikus workshopok során pedig gyakorlati ismeretekre is szert tettek, olyan területeken, mint pénzügyi működés, értékesítés, piaci és üzleti stratégiák, fenntarthatóság vagy a technológia és innováció. Szervezetfejlesztési kérdésekben pedig egyéni konzultáción is kaphattak mentorálást. A program tematikájának kiemelt részei az MDDÜ által szervezett gyárlátogatások, amelyek alkalmával a tényleges piaci igények és lehetőségek felmérése történik. Az Ügynökség minden gyártót személyesen felkeresett és a tapasztalatok alapján a jövőben is törekszik további partneri együttműködések előmozdítására, a mentorprogram lezárását követően is. Az egykori mentoráltakat rendszeresen értesítik majd a releváns projektekről és kerekasztal-beszélgetésekről, bérmunka lehetőségekről, valamint a külföldi üzleti megkeresések esetén is.

A résztvevők visszajelzése szerint a Gyártó Mentorprogram kimagaslóan hasznos volt, olyan tudást kaptak, amelyet hatékonyan tudnak működésük fejlesztésére fordítani. A program résztvevői körének kibővítése lehetőséget nyújtott a szélesebb körű kapcsolatépítésre, amelynek köszönhetően számos új üzleti kapcsolat született a mentoráltak között.

Forrás: Magyar Divat & Design Ügynökség

anikó


More Coverage

Teltházas előadásokkal és tárlatvezetésekkel zajlott a 360 Design Budapest kiállítás

Közel 3.500 látogató volt kíváncsi a 360 Design Budapest kiállításra a Bálnában.

Budapest Design Material Library INSIDER

A Budapest Design Material Library INSIDER kerekasztal beszélgetés résztvevői ezúttal a természet és a társadalom viszonyát értelmezve a formatervezés és az építészet fenntarthatósági kihívásairól, ezzel kapcsolatban pedig a természetes anyagok használatának népszerűség-növekedéséről beszélgetnek.

6 gyártó-tervező páros kapott támogatást az MDDÜ design LAB inkubációs programján

A programnak köszönhetően tehetséges tervezők ötletei találkozhatnak professzionális gyártókkal, és közösen alkothatnak egyedi és versenyképes termékeket.

Harmadik alkalommal valósul meg a design LAB

A végső döntés értelmében hat pályamű kapott lehetőséget szériaérett terméke sorozatgyártásának megkezdésére. A támogatást nyert projektek augusztus elsejével átléptek a hathónapos megvalósítási fázisba, amelynek végén, 2023 januárjáig elkészülnek a véglegesített, értékesítésre szánt termékek.

Magyar tervezők és iparművészek a nemzetközi hírnév kapujában

A több mint százezer látogatót vonzó milánói Alcován mutatkozhattak be a magyar design márkái.

360 Design Budapest kiállítás október 3-9. között a Bálnában

Immár harmadik alkalommal várja az innovatív és fenntartható formatervezési irányokat bemutató 360 Design Budapest kiállítás a designrajongókat.A Bálna Budapest épületében megvalósuló eseménysorozat ezúttal a múltat és a jövőt, valamint a virtuális és a fizikai világot összekötve a történetmesélé...

Az üzleti készségek fejlesztését erősítette az MDDÜ design START mentorprogramja

"A design START egy kiforrott mentorprogrammá fejlődött, amit a mentorált formatervezők pozitív visszajelzései is megerősítenek számunkra. Mindez azt mutatja, hogy a szakmai támogatásunk, az elméleti és a gyakorlati tapasztalatok ötvözése, valamint a magyar designerek egyedülálló kreativitása mé...

Hat designmárka fejlődését segítette az immár negyedik alkalommal megrendezett design SPEED mentorprogram

„Egy márka esetében kulcsfontosságú a márkaépítés mielőbbi elsajátítása és a márka pozícionálása ahhoz, hogy versenyelőnyre tegyen szert a jövőben."

Copyright © 2013- | Minden tartalom jogvédett. Ászf
www.anoidivat.hu | Elérhetőség: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Vissza a lap tetejére