Design

Több mint 6.000 látogatót vonzott a Divat & Design Fesztivál

A Divat & Design Fesztivál egyik fő célja, hogy a változatos témaköröket érintő programok és élmények során minél több hasznos ismeretanyagot adjon át a kreatív ipari szakmák, ezen belül a divat és design szakmák iránt érdeklődők számára.
 |  Super User  |  Design

A Szent István Nap keretében megrendezett Divat & Design Fesztivál hétvégi programjait kiemelt érdeklődés övezte: a családok elsősorban a bábelőadásokat és a változatos kézműves foglalkozásokat, a baráti társaságok a szakmai kerekasztal-beszélgetéseket favorizálták.

HFDA DivatDesignFesztival 20230820

A Magyar Divat & Design Ügynökség szakmai támogatásával megvalósult Divat & Design Fesztivál programjai olyan körültekintéssel lettek összeállítva, hogy mindenki megtalálja az érdeklődésének legmegfelelőbbet. A képnapos programsorozat alatt számos kézműves-foglalkozások, workshopok, izgalmas szakmai kerekasztal-beszélgetések és bábszínházelőadások egyaránt vonzották a látogatókat.

Az esősen induló szombat ellenére is sok jelentkező már délelőtt bekapcsolódott a kreatív programokba a Millenáris Fogadóban. Minden korosztály képviseltette magát a helyszínen, a legkedveltebb alkotói programokon 70-80 alkotás is elkészült. Népszerűek voltak a kerekasztal-beszélgetések, a Mainstream lett a secondhand című beszélgetés közel teltházzal indult és számos kérdést hozott felszínre a közönségben, amely plusz 15 perces kérdés-válasz szekcióhoz vezetett. A szombati nap sztárprogramja a Millenáris Fogadóban egyértelműen a bábelőadások voltak. A klasszikus mesék modern köntösben nem csak a gyerekek, de a felnőttek figyelmét is megragadták, a műsort óriási tapsvihar zárta.

Vasárnap több mint 4.000 látogatót vonzottak a fesztivál programjai, már a reggeli órákban sok-sok család érkezett a Millenárisra. A teltházas kerekasztal-beszélgetések ismét megmozgatták a főleg fiatalokból álló közönséget, értékes párbeszédeknek lehettek szemtanúi azok, akik a helyszínről követték az eseményt. Sokan visszatértek a kreatív foglalkozásokra, hogy befejezzék előző nap elkezdett alkotásaikat. Szinte egész nap teltházzal futottak a programok, egymásnak adták át a székeket a workshopokon az érdeklődők. A bábelőadásokon a babzsákok megteltek a kíváncsi tekintetű gyerekekkel, a családok számára ideális időtöltést kínált a mesés díszlettel futó bábjáték.

Több mint 200 fő vett részt a Millenáris helyszínén kívül, a fővárosban szervezett további programokon. Teltházas volt a Sétaműhely, akárcsak Anna Amelie táskakészítő workshopja, amely ismét pillanatok alatt betelt. A Printa szitanyomó workshopján számos egyedi nyomat készült a két nap alatt, Dezső műhelyében pedig a gyerekek és felnőttek is lelkesen készítették el saját Funny wallet-jüket. Sokan éltek a Loop Textile workshopja adta lehetőséggel, és kipróbálták az izgalmas punch needle technikát, egyedi faliképet, monogramot hímeztek.

25 hazai alkotó termékei mutatkoznak be az exkluzív pop-up storeban a Millenáris Fogadóban. Ezúttal a designer kerámia termékek, különösen a használati tárgyak, mint például a kávéscsészék és a bögrék bizonyultak a legkelendőbbnek. A textilek közül a slágertermék a díszpárnahuzat volt, amelyet sokan kerestek az üzletben.

A Divat & Design Fesztivál egyik fő célja, hogy a változatos témaköröket érintő programok és élmények során minél több hasznos ismeretanyagot adjon át a kreatív ipari szakmák, ezen belül a divat és design szakmák iránt érdeklődők számára. Az MDDÜ célja szakmai támogatóként egy olyan programsorozat megvalósítása, ami a hazai kreatív iparban dolgozók és tanulók hatékony közreműködésével, bevonásával valósul meg az ágazat presztízsnövelése és vonzerejének növelése céljából.

Forrás: Magyar Divat & Design Ügynökség / HFDA

https://hfda.hu
https://www.facebook.com/hfdagency/
https://www.instagram.com/hfdagency/
https://bcefw.com
https://www.facebook.com/bcefw/
https://www.instagram.com/bcefw/

Sandra


More Coverage

Teltházas előadásokkal és tárlatvezetésekkel zajlott a 360 Design Budapest kiállítás

Közel 3.500 látogató volt kíváncsi a 360 Design Budapest kiállításra a Bálnában.

Interjú: Joó Beatrix, Sentiments a BCEFW-ről

A BCEFW egy kiemelkedő esemény a divatszakmában, amely lehetőséget ad a tervezőknek, hogy bemutassák kreativitásukat és munkájukat. Fantasztikus lehetőség, hogy a kedves ügyfeleink elsőként láthatják az új kollekciót.

Interjú: BCEFW SS23, ARTISTA

ARTISTA FASHION, 1088 Budapest, Puskin utca 19.

Változatos tartalmakkal bővül a BCEFW programja

A BCEFW során még fontosabb szemponttá vált a hazaiak mellett a regionális márkák szereplése és ezt a nemzetközi sajtó, influencerek és buyerek jelenléte is tovább erősíti.

10 fiatal divat- és formatervező került az MDDÜ Talents Mentorprogramjába

Összesen nyolc vállalat, az Europa Desing, a FabLab, a Glamour, a Kézmű, a LumoConcept, a Nanushka, a Viaplant és a Zsigmond szakembereinek segítségével nyerhettek mélyebb betekintést a mentoráltak a divat és design világának rejtelmeibe az MDDÜ Talents Mentorprogramjának keretein belül.

6 gyártó-tervező páros kapott támogatást az MDDÜ design LAB inkubációs programján

A programnak köszönhetően tehetséges tervezők ötletei találkozhatnak professzionális gyártókkal, és közösen alkothatnak egyedi és versenyképes termékeket.

Interjú: BCEFW SS23, ViktoriaVarga OpenStudio 20220901

VIKTORIAVARGA BUDAPEST STUDIO - 1054 Budapest, Steindl Imre utca 9.

Az üzleti készségek fejlesztését erősítette az MDDÜ design START mentorprogramja

"A design START egy kiforrott mentorprogrammá fejlődött, amit a mentorált formatervezők pozitív visszajelzései is megerősítenek számunkra. Mindez azt mutatja, hogy a szakmai támogatásunk, az elméleti és a gyakorlati tapasztalatok ötvözése, valamint a magyar designerek egyedülálló kreativitása mé...

Copyright © 2013- | Minden tartalom jogvédett. Ászf
www.anoidivat.hu | Elérhetőség: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Vissza a lap tetejére