A Fashion Diffusion Hungary és a mögötte álló Tóth Anita Zsanett hazánk egyik legdinamikusabb, új generációs divatipari szereplője. A cég működtet egy ügynökséget, egy designer üzletközpontot és egy wellness részleget, valamint megrendezi évente Budapesten a The Fashion Show-t.
Elmondtad a legutóbbi IV. The Fashion Show színpadán, hogy nyertél egy pályázatot, mesélsz róla egy kicsit bővebben?
Gyerekkoromban amikor kezdődött az X-faktor, mindig a TV előtt ültem és apukámnak azt mondtam, hogy egyszer én is itt szeretnék öltöztetni, gyerekként divattervezőnek készültem, majd ez folytatódott a gimis éveim alatt is, rajztanárhoz jártam, mindig követtem a divat trendeket stb.
Majd egyik nap az egyik tanárnő szólt nekem, hogy van egy pályázat, amely a fenntarthatóság kérdéskörében íródott és újrahasznosított ruhát kellett készíteni. Akkor épp apukám a házunkat újította fel és az abból keletkezett hulladékból készítettem egy ruhát, majd Badacsonytomajra kellett utaznunk, hogy készítsek hozzá kiegészítőt és az alapján értékelték az elkészített alkotásokat.
Apa nagyon izgult, mert összesen 1 órát sikerült aludnunk, majd ott egy egész napos verseny után még fel kellett vennem a ruhát és modellként be kellett mutatnom, hogy mit alkottam, amivel országos első helyezést értem el.
Ezt követően ismételten megpályáztam egy pályázatot és esernyőből, valamint elhasznált bőrönd bőrből készítettem egy ruhát, amellyel különdíjat nyertem és országos vándorkiállításon mutatták be. Ezek hatására megpályáztam még egy pályázatot és pénzbeli támogatást kaptam arra, hogy megvegyem életem első varrógépét, a hozzátartozó széket és asztalt, mert mindaddig kézzel, a szobám padlóján, vagy épp az ebédlőasztalon varrtam. A pályázat adta azt a nagyszerű lehetőséget is, hogy sikerült találkoznom S. Hegyi Luciaval is, akinek megmutattam az akkori terveimet.
Hogy látod, vannak a magyar divattervezőkre egységesen jellemző stílusjegyek, amelyekről be lehet azonosítani egy ruhán, hogy ez valószínűleg egy magyar tervező munkája?
Úgy gondolom, hogy ez egyenlő a lehetlennel, hiszen mindenki más stílusban, más technológiával alkot és ha nem ismersz egy tervezőt, nem tudod megállapítani, hogy ő pontosan melyik ország tervezője.
Mi jellemzi a mai magyar tervezőket, van-e különbség a korábbról ismert nagy nevekhez (Náray Tamás, Zoób Kati, Makány Márta, S. Hegyi Lucia, Herczeg Zoltán) képest?
A mai magyar tervezők körében megtalálható a sokszínűség és a diverzitás. Különböző stílusokat, inspirációkat és esztétikákat képviselnek, ami széles skálát eredményez a tervezett ruhák és kollekciók terén. Ez lehetővé teszi a magyar divat sokféleségének bemutatását és a kreatív kifejezés széles spektrumának kiaknázását.
Hogy látod a magyar divat és a magyar tervezők helyzetét, lehetőségeit itthon és külföldön?
Ahogyan említettem fentebb, folyamatos fejlődésen megy keresztül a szegmens, amely hatására a magyar tervezőknek megnyílt a külföldi terjeszkedési lehetőség is. Tökéletes példa erre a VHR márka, aki ebben az évben a New York Fashion Weeken is jelen volt, mindezek mellett a IV. The Fashion Show & POP UP eseményen megjelenő márkák folyamatosan kapnak felkérést külföldi megjelenésre.
A terjeszkedés mindig jó hatással van egy márkára, hiszen ezzel tud növekedni egy brand... Most épp a She Glows márka spanyolországi terjeszkedésén kezdtünk el dolgozni, jelen vannak Marbella-n már és az ott élők, valamint az oda érkező turisták kifejezetten szeretik az SG Traveller és a Butterfly kollekcióját Szilvinek. Szilvi egyébként itthon a nagykövet asszonynak is tervez személyre szabott kapszula kollekciót is!
És mi a helyzet az itthon megjelenő külföldi tervezőkkel? Mostmár szinte minden hazai fashion show-n van pár külföldi résztvevő is..
Ahogyan a magyar tervezőknek, úgy a külföldieknek is fontos a terjeszkedés, ezzel az otthoniak is kapcsolatot és barátságot is tudnak építeni.
Mi jelenti a legnagyobb nehézséget a magyar divatvilág számára manapság?
Öt olyan dolgot tudok kiemelni, amely a divattervezőket érinti: nemzetközi verseny, forráshiány, piaci méret, hiányzó infrastruktúra és szakértelem. Ezek olyan súlyos problémák, amelyek egymással szoros összefüggésben állnak, azonban az elmúlt években pozitív változások történtek a magyar divatiparban. Több befektető és pályázat támogatja a tervezőket és vállalkozásokat, ami hozzájárulhat a fejlődésükhöz.
Mennyi idővel előre kezditek a The Fashion Showt megszervezni, hányan dolgoztok rajta?
Általában egy nagyszabású divatbemutató megszervezéséhez 6 hónap minimum kell, ha van már benne rutinod. Létszámilag mindig változó, de általában a háttérben kb. 100-150 fő dolgozik aktívan, majdhogynem minden egyes nap. Egyébként ez a "nagy" napig nem észrevehető még nekem sem - annak ellenére sem, hogy napi szinten kapcsolatban állok mindenkivel az aktív időszakban-, akkor realizálom mindig, amikor mindenki egyszerre a helyszínen van. Izgalmas 6 hónapig tervezni, majd 5 óra alatt felépíteni az egész show-t.
Melyek azok a bevált szervezési rutinfolyamatok, amelyek gördülékenyek és csak végre kell hajtani, nem okoznak különösebb fejtörést?
Ha rendezvényt szervezel olyan, hogy "rutin" nincs, minden egyes részlet egy teljesen új felépítést kap, új ihletből növi ki magát, új koncepciót kap, új stratégiával áll össze. Ha rutinszerűen építenék fel minden egyes divatbemutatót, akkor lennének versenytársak, hiszen mindig ugyanazt nyújtanám, ráadásként a tervezők is ráunnanának és a közönség is.
Melyek azok a részterületek, ahol minden évben van valamilyen megoldandó, esetleg váratlan feladat?
A színpadi koordinációnál show közben is mindig vannak olyan feladatok, amelyeket azonnal meg kell oldani, ilyen pl: a gyors öltözés, ha megcsúszik az átöltöztetés, akkor azonnal tudni kell lereagálni úgy, hogy ezt a nézőközönség ne vegye észre, hiszen ezzel megtörjük az élményt.
Mi a legfőbb célod a rendezvénysorozattal?
A legfőbb célom az, hogy megismertessem a magyar tehetségeket Magyarországgal és természetesen igyekszem építeni a határon túli ismertségüket is.
Van-e kedvenc terveződ azok között akik most bemutatkoznak, van-e valaki akinek most kimondottan jól sikerült a kollekciója szerinted?
Immáron 4. alkalommal rendeztük meg a divatbemutatót, amely kiegészült egy SIDE EVENT-el is és vannak visszatérő tervezőink, akik szinte minden divatbemutatón jelen voltak már. Minden alkalomkor büszke vagyok a tervezői csapatra egyébként, hiszen óriási feladat és teher hárul rájuk és sikeresen prezentálják új kollekciójukat. Ezen az bemutatón láttam az eddigi legnagyobb változást és minden tervezőnek szeretnék gratulálni, mert amit alkottak, azok egytől-egyik csodálatosak voltak.
Az Üllői út 14. szám alatt, a Kálvin térhez közel van a Fashion Diffusion Hungary 300 nm-es központja, amely több funkciós, van designer store, day spa és mellette marketingügynökségi feladatokkal, rendezvényszerzvezéssel is foglalkozol...
A Fashion Diffusion Hungary központja a kikapcsolódásról, az egymásra való odafigyelésről, támogatásról szól, ami egyébként a rendezvényeinken is visszaköszön, hiszen a Fashion Diffusion Hungary mottója: #egygondolat #egyérzés #egyközösség #fashiondiffusionhungary.
A designerekkel közel 7 éve dolgozom együtt, de üzleti szinten szeptemberben lesz 2 éve. Egy slow fashion szemléletű üzletet felépíteni és megfelelően működtetni, megismertetni az emberekkel nem könnyű, hiszen hátrányban vagyunk a fast fashionnel, ami sajnos még a mai napig dübörög. Ámbár nem tudok panaszkodni, mert 2 év alatt azért sikerült kiépíteni egy szuper vásárlói közösséget, akik lojálisak, szeretnek a tervezőkkel találkozni, személyre szabott termékeket rendelni.
Mindezek mellett a COVID hatására a vásárlási szokások is megváltoztak, sokkal tudatosabban vásárolunk és építjük fel egyébként az életünket is. Amikor egy-egy vendégnek elmesélem, hogy ez a ruha bambuszból, vagy ananász rostból készült el, rácsodálkoznak és nagyon szeretik, minden egyes darab egy saját történettel és készítési technikával rendelkezik, ezzel pedig nem csupán egy szoknyát, vagy egyebet vásárolnak meg, hanem értéket és történetet. Erre van egy kedvenc mondatom: "A ruhatárad legyen egy könyv, amelynek lapjai különleges történeteket mesélnek el." A héten pedig szuper hírekkel szolgálunk, ugyanis elindítottuk az online webáruházunkat is: www.fashiondiffusionstore.com
Az üzlet koncepcióját sokan nem értik és egyébként a Day Spa fogalmát sem, amivel nincs baj, hiszen Magyarországon a "Day Spa" nem elterjedt és koncepcióilag is elsőként vagyok jelen a Fashion Diffusion - Designer Store & Day Spa-val.
A Day Spa magyarosítva hétköznapi, vagy pár órás "wellness szolgáltatás"-t jelent. Különböző szolgáltatásaink vannak, amelyeknek a fókuszában a pihenés, egymásra való figyelés, magunkba való elmélyülés, feltöltődés, az "én idő" fontossága és az energetikai gyógyulás áll. A szolgáltatásaink közé tartoznak különböző wellness csomagok, törökfürdő, gyógymasszázs, tantra masszázs, műkörömépítés és kézápolás, szempilla építés, testkezelések, aromaterápiás fürdővizek. Szolgáltatásainkről részletesen a www.fashiondayspa.com oldalon lehet olvasni.
Jelenleg ez a pesti oldalunk, de nem titok, hogy már pár hónapja "építkezünk" Budán is és előreláthatólag szeptemberben nyitunk. A budai oldalon a Designer Showroom, valamint Spa egy kastélyban lelt otthonra. Gyönyörű kertkapcsolat és panoráma vesz minket kerül, mindez egy kollaborációként születik meg, a fentebb már említett She Glows márka tulajdonosával, Takács Szilviával együtt dolgozunk rajta, akivel egyébként Marbella felé is kacsingatunk.
https://www.fashiondiffusionhungary.com
https://www.facebook.com/fashiondiffusionhungary/
https://www.instagram.com/fashiondiffusionhungary/
https://www.fashiondiffusionstore.com
szisz
Copyright © 2013-
| Minden tartalom jogvédett. Ászf
www.anoidivat.hu | Elérhetőség: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.