Megjelent a FANNA polewear legújabb, TWIN névre hallgató kollekciója. Az első magyar fenntartható polewear márka új kollekciója egy 10 különböző darabból és kiegészítőkből álló sorozat, melynek minden eleme egy-egy történetet mesél el a gyászról, gyógyulásról és önmagunk megismeréséről. A piacra dobott ruhák a tervező számára nemcsak a feldolgozás eszközei, hanem egy kiállás is amellett, hogy a divat a szépség mellett mély üzeneteket is hordozhat és hogy a tökéletlenség nem hiba, hanem az élet természetes része.
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) új, a hazai kreatívipar fejlődését komplex módon támogató inkubációs pályázatot hirdet Creative LAB néven. A mintegy 220 millió forintos keretösszegű program a korábbi, nagy sikerű design LAB projekt tapasztalataira és eredményeire épít, de annál jóval szélesebb szakmai spektrumot ölel fel. Célja, hogy a hazai disztribútorok és kreatív szakemberek által közösen fejlesztett, sorozatgyártásra alkalmas, versenyképes design-, divat-, szépségipari és receptúraalapú termékek létrejöttét támogassa. Valamint, hogy a forgalmazókat az új, valós piaci igény...
Az MDDÜ Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt. (MDDÜ) 2018-as alapítása óta a divat- és designágazat stratégiai fejlesztésén dolgozik, szakmai koordinációval, a hazai termékek elérhetőségének és exportképességének erősítésével, valamint a gyártási és oktatási háttér fejlesztésével. A szervezet mára a hazai kreatívipar meghatározó szereplőjévé vált: olyan kiemelt eseményeket valósít meg, mint a régió központi divatrendezvényének számító Budapest Central European Fashion Week, a két évtizedes múlttal bíró Budapest Design Week, vagy a nemzetközileg is díjazott 360 Design Budapest k...
A mindkét nap teltházas, 30. jubileumi Budapest Fashion Week bemutatkozó ékszertervezője volt Bakos Szél Kata, aki művészettel foglalkozik főállásban, rajztanár alapvetően, mellette művészetterápiás foglalkozásokat is tart.
Két évtizeddel ezelőtt egy álomból született, ma pedig a magyar divatélet megkerülhetetlen intézménye: a Budapest Fashion Week. Mayer Balázs „Kenguru” vezetésével a rendezvény immár harmincadik alkalommal mutatja be a hazai és nemzetközi tervezők legújabb kollekcióit, miközben továbbra is hű marad alapfilozófiájához: hidat építeni a művészetek, a kultúrák és a generációk között.
Szarka Nóra 2023-ban szerzett diplomát a Mod'Art International Hungary divattervezés szakán, 2024-ben a Werk Akadémián elvégezte a stylistképzést, majd létrehozta SOPHIARON elnevezéssel saját márkáját. Azt mondja, az alapoktól kezdve törekedett rá, hogy több területen a divatvilágban helytálljon, s a lehető legtöbb fázist és munkálatot megtanulja. Ilyen volt az egyetem és a stylist kurzus is, amiket nagyon élvezett.
A régió vezető divateseményét idén is hatalmas érdeklődés övezte: az Apollo Gallery-ben és a Millenárison rendezett BCEFW bemutatókra 15 országból érkeztek divatipari szakértők, forgalmazók, valamint olyan neves divat- és életmódmagazinok szerkesztői és fotósai, mint a WWD, a METAL Magazin, a 10Magazine USA, a Vogue Adria, az ELLE ukrán, szlovén és román kiadása, vagy a cseh Harper’s Bazaar. A hazai sajtó és a szakma érdeklődése sem maradt el a Budapest Central European Fashion Week iránt: rekordszámú, 7.000 látogató érkezett a divatbemutatók és prezentációk helyszínére, Buda...
Szeptember 1–7. között 56 kísérőeseménnyel várja a közönséget a Budapest Central European Fashion Week (BCEFW). A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében megvalósuló divathét nemcsak a kifutókon mutatja be a legújabb 2026-os tavaszi-nyári kollekciókat, hanem a Nemzeti Táncszínházban és Budapest számos pontján érdekes divatipari programokat nyújt az érdeklődőknek. A sokszínű programkínálat célja, hogy felhívja a figyelmet a magyar divatmárkákra, illetve a divatot a képző- és iparművészetek, a társművészetek és a gasztronómia bevonásával szélesebb kulturális kontextusban tegy...
A 2026-os tavaszi–nyári szezonban két hazai felsőoktatási intézmény is úgy döntött, hogy diplomakollekcióinak bemutatóját a BCEFW hivatalos programjába illeszti. Így a hazai és nemzetközi figyelem középpontjában mutatkozhat be az új generáció, tovább erősítve ezzel a magyar márkák láthatóságát és az utánpótlásképzést. Szeptember 1–7. között közel 100 magyar és régiós alkotó kollekciója lesz látható a 16. budapesti divathéten, melyeket városszerte izgalmas divatipari programok, kerekasztal-beszélgetések, showroom megnyitók és akciók kísérnek.