• Home
  • Kultúra
  • Design
  • BUDAPEST DESIGN WEEK 2025 – ORSZÁGOS DESIGNÜNNEP 10 VÁROSBAN, 175 PROGRAMMAL

Design

BUDAPEST DESIGN WEEK 2025 – ORSZÁGOS DESIGNÜNNEP 10 VÁROSBAN, 175 PROGRAMMAL

A fővárosban mintegy 130 esemény, vidéken pedig 50 program valósul meg a Budapest Design Week alatt. Az esemény ideje alatt egymást érik a kiállítások, tárlatvezetések, design túrák, nyitott stúdiók, workshopok, kerekasztal-beszélgetések, szakmai előadások és közösségi események, a showroomok és galériák kedvezményes vásárlási lehetőségekkel készülnek. A kínálat rendkívül sokszínű: nyitott stúdiók, szakmai előadások, közösségi design-séták, családi kézműves foglalkozások, tervezői találkozások, design installációk, gasztroprogramok, könyvbemutatók, és interaktív élmények is szerepelnek benne. Az események között minden korosztály, szakmai irányultságtól függetlenül találhat számára érdekes élményt, izgalmas programot.
 |  Super User  |  Design

A Budapest Design Week immár 22 éve a hazai kreatívipar legfontosabb eseménye, ahol a design értékei, újdonságai és alkotói kerülnek reflektorfénybe minden ősszel. A 2025-ös programsorozat „Fluid Boundaries” mottóval, a designipar elmosódó határaira reflektálva 10 városban, több mint 175 színes eseménnyel várja az érdeklődőket október 8–19. között.  A rendezvénysorozat célja, hogy kortól és nemtől függetlenül mindenki, akár szakmai mélységekig is megtalálhassa a számára érdekes programot országszerte, melyen keresztül megismerhető a design, illetve a képző- és iparművészet világa. Így a nagyközönség izgalmas élmények és többségében ingyenes közösségi programok során fedezheti fel, hogyan születnek a mindennapjainkat formáló tárgyak, enteriőrök és terek.

 

BudapestDesignWeek 202510 001

A rendezvény egyik legnagyobb erőssége, hogy túlmutat a fővároson és országszerte ad lehetőséget a designvilág felfedezésére. Az országos programkínálatban olyan nagymúltú programsorozatok találhatók, mint a 11. alkalommal megvalósuló DesignPécs és a 10. születésnapját ünneplő Sopron Design Week. Hozzájuk csatlakozik – idén első alkalommal – Debrecen, színes, a kreatívipar megismerését elmélyítő eseményekkel. Rajtuk kívül további 6 nagyváros, Győr, Kecskemét, Szentendre, Balatonfüred, Tata és Veszprém is saját eseményekkel gazdagítja a rendezvénysorozatot, melyek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a magyar design értékei az egész országban láthatóvá váljanak.

Az idei programsorozat mottója, a Fluid Boundaries – a designipari határok elmosódására, az anyagok, technológiák, szakterületek és tervező-gyártói szerepek közötti átjárhatóságra irányítja a figyelmet. Hiszen a design ma több mint tárgyalkotás: olyan komplex gondolkodásmód, amely új összefüggéseket teremt anyagok, technológiák és kultúrák között. Emellett a problémamegoldást, az innovációt és az élményteremtést egyszerre helyezi középpontba. A Budapest Design Week programjai olyan élményeket kínálnak, ahol a különböző művészeti és designterületek szabadon kapcsolódnak: hibrid installációk, interaktív bemutatók és inspiráló találkozások várják a látogatókat, miközben a tervezők nemcsak kiállítóként, hanem aktív közreműködőként is jelen vannak.

„A Budapest Design Week legfontosabb küldetése, hogy láthatóvá tegye a kiemelkedő magyar tervezőket, márkákat és alkotásokat, és méltó szakmai elismerést biztosítson számukra országszerte. Ez a 12 nap a közös gondolkodásról, a szakmai párbeszédről és arról szól, hogy a design milyen szorosan kapcsolódik mindennapjainkhoz. Bízom benne, hogy a programok közelebb hozzák a design értékeit a nagyközönséghez, és hozzájárulnak a terület mélyebb megértéséhez, megszeretéséhez. A BDW mára olyan platformmá vált, ahol a szereplők bemutathatják innovációikat, tapasztalatot cserélhetnek és új együttműködéseket alakíthatnak ki, sőt az érdeklődők számára kedvezményes vásárlásokra is van mód” – mondta Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója, a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos. Hozzátette: „Meggyőződésem, hogy ha a fiatalok felfedezik a design ágazatok, illetve a képző- és iparművészet sokszínűségét és értékeit, abból olyan nemzeti tudásbázis jöhet létre, amely nemcsak a tehetségeket erősíti, hanem a jövő gazdaságát is támogatja. Ugyanis a kreatívipar Magyarországon nem csupán esztétikai értéket teremt, hanem gazdasági és társdalami erőt is képvisel.”

360DesignBudapest 202510

https://budapestdesignweek.hu/program/360-design-budapest-2/
https://360dbp.com/
https://www.facebook.com/360designbudapest
https://www.instagram.com/360designbudapest/

A Budapest Design Week keretében a kiemelt események között valósul meg immár 6. éve a designhét központi kiállítása, a 360 Design Budapest, amely közel 400 hazai és régiós tervező által megálmodott kortárs alkotást szemléz. Míg az Art Market Budapest 15. alkalommal nyitja meg kapuit, hogy Közép- és Kelet-Európa legnagyobb nemzetközi kortárs képzőművészeti vásárának adjon helyet. A 21 éves múltra visszatekintő Határtalan Design kiállítás 15 ország formatervezési remekeire nyújt nemzetközi kitekintést. Az EDIDA díjátadó negyedik alkalommal emeli ki a legjobb hazai alkotásokat, a MaxCity pedig régóta visszatérő partnerrendezvényeivel kapcsolódik. A változatos kínálatban kiemelt szerepet kapnak az oktatási intézmények diplomakiállításai: a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, a Budapesti Metropolitan Egyetem, a Soproni Egyetem és Budapesti Komplex Szakoktatási Centrum intézményei is bemutatják a végzős hallgatók munkáit.

A közönség eligazodását idén egy különleges nyomtatott kiadvány is segíti, amely nemcsak a teljes programot foglalja össze, hanem önmagában is kreatív élményt kínál. A hivatalos weboldalon részletes leírások és interaktív térképek támogatják a látogatókat, hogy könnyedén összeállíthassák saját programtervüket. A városban sétálva is egyszerű lesz rálelni a designhét eseményeire: a helyszínek homlokzatain BDW zászlók hívják fel a figyelmet a programokra. A rendezvények többsége ingyenesen látogatható, bizonyos események azonban előzetes regisztrációhoz vagy belépőjegyhez kötöttek. A vidéki helyszínek könnyű beazonosítását a frissen létrehozott Local+ szekció segíti, amely kiemelten gyűjti össze és kommunikálja a helyi kezdeményezéseket.

A Magyar Divat & Design Ügynökség szervezésében megvalósuló Budapest Design Week hosszú távú célja, hogy regionális jelentőségű, élményalapú platformmá váljon, amely egyszerre erősíti a hazai ökoszisztémát és segíti a magyar kreatívipar nemzetközi láthatóságát és a szektor szereplőinek népszerűsítését.

A részletes program és a regisztrációs információk elérhetők a budapestdesignweek.hu oldalon.

https://budapestdesignweek.hu/program/creative-academy-teritett-vilagok-a-gasztronomia-es-design-metszespontjai/
https://budapestdesignweek.hu/program/art-market-budapest-2025/
https://budapestdesignweek.hu/program/edida/
https://budapestdesignweek.hu/program/maxcity/

BudapestDesignWeek 202510 000

Budapest Design Week 

A Budapest Design Week a legszélesebb közönségnek szóló legnagyobb hazai, élményalapú eseménysorozat. A Magyar Divat & Design Ügynökség által évente megrendezett programsorozat célja, hogy a design közvetlen hatását demonstrálja az élet minden területén, ezáltal a design, mint kulturális és gazdasági erőforrás szélesebb körben váljon ismertté, majd elismertté. A rendezvény szakmai partnerek által szervezett kísérőprogramok, kiemelt programok, valamint társrendezvények útján valósul meg, a fővárosban és társrendezvények útján további nagyvárosokban kínálva eseményeket. Az MDDÜ hosszabb távú célkitűzése a BDW regionális szintű élményalapú design eseménysorozattá fejlesztése.

A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal alakult meg 2018-ban, hogy előre meghatározott stratégiai pillérek mentén – szakmai koordináció, hazai termékek elérhetőségének és kereskedelmi lehetőségeinek javítása, oktatásfejlesztés, valamint gyártásfejlesztés – hatékony és strukturált támogatást nyújtson a divat és a design ágazat minden szereplője számára. A célkitűzések megvalósításának érdekében olyan hazai rendezvényeket valósítanak meg évről-évre, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week vagy a nemzetközi díjakat nyert 360 Design Budapest kiállítás. Emellett olyan külföldi szakmai rendezvényeken biztosítanak megjelenési és bemutatkozási lehetőséget a magyar alkotók számára, mint a Milano Fashion Week vagy a Maison & Objet designvásár. Kiemelt feladataik közé tartozik a szakmai szervezetekkel való stratégiai együttműködés, az export növelése, továbbá mentorprogramjaik megvalósításával a hazai márkák szakmai fejlődésének támogatása.

https://budapestdesignweek.hu/
https://www.facebook.com/budapestdesignweek/
https://www.instagram.com/budapestdesignweek/

TÓTH NÓRA ANNA
Magyar Divat & Design Ügynökség


More Coverage

Teltházas előadásokkal és tárlatvezetésekkel zajlott a 360 Design Budapest kiállítás

Közel 3.500 látogató volt kíváncsi a 360 Design Budapest kiállításra a Bálnában.

Több mint 6.000 látogatót vonzott a Divat & Design Fesztivál

A Divat & Design Fesztivál egyik fő célja, hogy a változatos témaköröket érintő programok és élmények során minél több hasznos ismeretanyagot adjon át a kreatív ipari szakmák, ezen belül a divat és design szakmák iránt érdeklődők számára.

Copyright © 2013- | Minden tartalom jogvédett. Ászf
www.anoidivat.hu | Elérhetőség: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Vissza a lap tetejére