A tavalyinál is több hazai designmárka termékei közül válogathat idén a nagyközönség az ünnepi vásárok idején. Első alkalommal mutatkozik be az ország egyik legnagyobb karácsonyi pop-up design- és kézműves vásárán, az Ajándék Terminálon a 360 Design Budapest (360DBP) kiállítás számos alkotója, formatervezője és kreatívipari gyártója. A közel 1.000 négyzetméteren megrendezett vásár november 24-e óta várja a látogatókat, akik november 29-étől 200 nm-en találkozhatnak a 360DBP kiállítóinak alkotásaival. A kis szériás magyar designtermékeket pedig nemcsak megcsodálni lehet, hanem a teljes advent alatt megvásárolni is. A válogatás minden korosztály számára kínál egyedi és minőségi ajándékötleteket, amelyekkel különlegessé tehetjük az ünnepi készülődést.

A 360 Design Budapest Közép-Európa egyik meghatározó design kiállításaként idén októberben hatodik alkalommal mutatta be a hazai és régiós kortárs tárgykultúra legjavát. Bár a tárlat már bezárt, a kiállítást szervező Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és az Ajándék Terminált rendező Hybridart Management együttműködésének köszönhetően egészen december 24-ig, több mint 30 hazai tervező és gyártó hozza el alkotásait a karácsonyi vásárba. A bemutatótér megújult és kibővített kínálatában a már megszokott, magas minőséget képviselő designtárgyak mellett számos újdonság is megjelenik. A kézműves kerámiák, a fújt üvegtárgyak, az egyedi vázák és a kisebb bútorprototípusok – mint a konzolasztalok, polcrendszerek és a hintaszékek – mellett a vásárlók és érdeklődők széles választékban találhatnak limitált darabszámú lakáskiegészítőket és ünnepi kollekciókat is.

A Hybridart Management és az MDDÜ (amely december 1-jétől Creative Hungary néven folytatja működését) kezdeményezésének célja, hogy az alkotók új, a kiállítótérhez képest közvetlenebb módon kapcsolódhassanak a közönséghez. Valamint, hogy az adventi vásár résztvevői is elérhető, hétköznapi formában, egyes tárgyakat kézbe véve, megtapintva ismerhessék meg a hazai designtermékeket. „Rendkívüli módon örülünk az együttműködésnek, hiszen az Ajándék Terminálnak köszönhetően hosszú évek óta számtalan karácsonyfa alá kerülnek hazai kézműves- és designtermékek. A 360 Design Budapest kiállítóinak bemutatója pedig, amellett, hogy hozzájárul a hazai márkák versenyképességének erősödéséhez, lehetővé teszi, hogy még több magyar tervező által megálmodott, hazai gyártó által elkészített designtermék okozzon örömet szerte az országban szenteste” – emelte ki Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója a kezdeményezés kapcsán.

Az időszakos vásáron a világ egyik vezető design elismerését, a Red Dot-díjat kétszeresen kiérdemelt 360 Design Budapestet idéző térkialakítás várja a látogatókat. Hiszen a fenntarthatóság jegyében a tárlat installációs elemei is visszatérnek, hogy az új környezetben is hozzájáruljanak a designerek alkotásainak izgalmas kiállításához. Az Ajándék Terminál az Alle Bevásárlóközpontban (1117 Bp., Október huszonharmadika u. 8-10.) december 24-éig várja látogatóit, hétfőtől - szombatig 10:00 - 21:00 óra között, valamint vasárnaponként 10:00 - 20:00 óra között.
A bemutatótérben az alábbi hazai alkotók és márkák termékei lesznek láthatók és megvásárolhatók:
ALEXA HARKAI; BENE VIVIEN; DAVID SALAMON ART & DESIGN; DEÁK DESIGN; DESIGN BY MONORI; FAÉK MŰHELY; FEHÉRVÁRI PANKA X EILER DÓRA; FÉSZEK RÉSZEK PROJEKT; GLASS-MAKER; GÓBI GÁBOR; HUTTER ZSÓFIA CSENGE; IDA STONE; KANJA; KOÓS DANIELLA; LÁSZLÓ KYRA; MAJOROS ZITA; MANNABOTANICA; MARKDAAVID; METAL PLUS DESIGN KFT.; MOA WOODMAN; OLEANT LIGHTING; ROZGONYI ATELIER; SARAKELE STUDIO; SCHMIDT CECÍLIA; SLE; SZALABSSIK.DESIGN; THAMÓ EMESE; VÁLINT INGRID; VASS ARANKA ADELINA; VIAPLANT; YOZA

Az Ajándék Terminált életre hívó Hybridart Management célja, hogy ráirányítsa a közönség figyelmét a magyar designtárgyakban, illetve a kézműves termelői termékekben rejlő különleges értékekre, közelebb hozva egymáshoz a vásárlóközönséget és az egyedi, kisszériás tárgyakat, termékeket előállító alkotókat. Az Ajándék Terminálon 2017 óta mutatkoznak be hazai tervezők termékeikkel. Idén a vásárlók közel 1000 négyzetméteren válogathatnak több mint 150 tervező, több száz designtárgya, valamint az egyre bővülő gasztro kínálat közül.
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) december 1-jétől Creative Hungary Nonprofit Zrt. (CH) néven működik tovább. Az MDDÜ 2018-as alapítása óta a divat- és designágazat stratégiai fejlesztésén dolgozik, szakmai koordinációval, a hazai termékek elérhetőségének és exportképességének erősítésével, valamint a gyártási és oktatási háttér fejlesztésével. Az Ügynökség tevékenysége 2025 év elejétől a divat- és textilipar, a bútorgyártás és formatervezés mellett immár az offline és online játéktervezésre, valamint a szépség- és szépségápolási iparra is kiterjed. Kibővült feladatkörének hatékonyabb ellátása érdekében futó projektjeinek bővítését, valamint az új területekhez kapcsolódó programok elindítását már az új iparági területeket integrálva végzi.

360 Design Budapest Pop-Up Store, Ajándék Terminál >>>
A Magyar Divat & Design Ügynökségről
A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal alakult meg 2018-ban, hogy előre meghatározott stratégiai pillérek mentén – szakmai koordináció, hazai termékek elérhetőségének és kereskedelmi lehetőségeinek javítása, oktatásfejlesztés, valamint gyártásfejlesztés – hatékony és strukturált támogatást nyújtson a divat és a design ágazat minden szereplője számára. A célkitűzések megvalósításának érdekében olyan hazai rendezvényeket valósítanak meg évről-évre, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week, a Budapest Design Week vagy a nemzetközi díjakat nyert 360 Design Budapest kiállítás. Emellett olyan külföldi szakmai rendezvényeken biztosítanak megjelenési és bemutatkozási lehetőséget a magyar alkotók számára, mint a Milano Fashion Week vagy a Maison & Objet designvásár. Kiemelt feladataik közé tartozik a szakmai szervezetekkel való stratégiai együttműködés, az export növelése, továbbá mentorprogramjaik megvalósításával a hazai márkák szakmai fejlődésének támogatása.
360 Design Budapest
Az MDDÜ évente megrendezett 360 Design Budapest programsorozat a minket 360 fokban körülvevő design mindennapokban betöltött szerepére hívja fel a figyelmet. A rendezvény célja a magyar és regionális formatervezők széleskörű ismertségének növelése modern eszközökön keresztül, a hazai design márkák nemzetközi piacra lépésének elősegítése, valamint új, innovatív, fenntartható irányok bemutatásai a designra nyitott célközönség számára. Az Ügynökség a rendezvény megvalósításával szeretné elősegíteni, hogy Magyarország regionális központtá váljon a designiparban, továbbá egy olyan programot kíván létrehozni, amely Európa-szerte turisztikai vonzerővel bír.
https://360dbp.com/
https://www.facebook.com/360designbudapest
https://www.instagram.com/360designbudapest/
https://budapestdesignweek.hu/
https://www.facebook.com/budapestdesignweek/
https://www.instagram.com/budapestdesignweek/
https://hfda.hu/
TÓTH NÓRA ANNA
Magyar Divat & Design Ügynökség
Copyright © 2013-
| Minden tartalom jogvédett. Ászf
www.anoidivat.hu | Elérhetőség: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.