A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között. A jubileumi esemény rekordszámú közönséget vonzott: 6000-en látogattak el a divatbemutatók és a divatprezentációk helyszínére, továbbá 13 országból érkeztek nemzetközi újságírók, forgalmazók és divatipari szakértők a régiós és magyar tehetségek felfedezésére. A közel 50 divatmárka őszi-téli kollekciója mellett feltörekvő tehetségek és neves divatikonok is fókuszba kerültek.
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) a hazai és regionális divatszcéna támogatása mellett jelentős lépéseket tett a nemzetközi együttműködések terén és tovább bővítette stratégiai partnerségei sorát a környező országok divatheteit szervező ügynökségekkel. Ennek köszönhetően a magyar divatmárkák mellett cseh, szlovák, szerb, szlovén, román és lengyel márkák kollekcióit is megcsodálhatta a közönség a 15. BCEFW során. Így összesen 27 magyar és 20 nemzetközi tervező mutatkozott be folyamatos teltház mellett, több mint 500 szettet felvonultatva a kifutókon.
A háromnapos bemutatósorozat pénteken vette kezdetét az Apollo Galériában, ahol a regionális kollektív show-k és a fiatal magyar tehetségek mutatták be alkotásaikat. A galériában különleges élményt nyújtott a kortárs képzőművészet és a divatipari újdonságok találkozása. A kifutót Dukai István festőművész alkotásai szegélyezték, melyeket a rendezvény arculatához igazodva egyedi printekkel egészített ki a kortárs művész. A hétvégi divatbemutatóknak a Millenáris adott otthont, ahol már a hazai piacon erős, illetve a nemzetközi piacra fókuszáló márkák őszi-téli darabjait lehetett megismerni.
A 15. BCEFW kiemelt népszerűségnek örvendett, 6.000 látogató érkezett a Millenárisra. Az eseményekről szóló videós tartalmakat pedig további több tízezer néző követte online a BCEFW közösségi médiafelületein, Facebookon, Instagramon és TikTokon. Az intenzív sajtóérdeklődésnek köszönhetően mintegy 60 hazai médium tudósított az eseményről, emellett 13 országból érkeztek nemzetközi buyerek és vezető magazinok újságírói, köztük a cseh, lengyel, ukrán és adriai Vogue, a szlovén és román ELLE, a Forbes UK, a Dazed Korea, a Fashion United UK, valamint a L’Officiel Austria, illetve az Al Arabiya TV képviselői is. Az elismert szakmai szereplőkből, forgalmazókból, valamint újságírókból álló nemzetközi vendégkör a legújabb kollekciók mellett Budapest gazdag kulturális életébe is betekintést nyerhetett.
A jubileumi rendezvényen számos hazai híresség jelent meg, akik hol a közönség első soraiban viselték a tervezők szettjeit, hol modellként vonultak fel a kifutón. Törőcsik Franciska színésznő például a MERO divatbemutatón, Gulyás Michele olimpiai bajnok öttusázó pedig a RICHARD DEMETER shown járult hozzá modellként a bemutató sikeréhez, Király Lindával találkozni lehetett a fotófalnál is. Az AW2526 szezon minden eddiginél nagyobb figyelmet fordított a múlt, jelen és jövő ikonikus szereplőire. Míg pénteken a divatszcéna feltörekvő tehetségei kerültek reflektorfénybe, vasárnap a magyar divatipar történetének jeles képviselőivel zárult az eseménysorozat. Az utolsó shown a vendégek közt számos, hazai és nemzetközi karriert befutott modell foglalt helyet: Etter Dalma, Gáspár Bernadett, Józsa-Kovács Kinga, Kincses Kinga, Liebhaber Judit, Lukács Gabi, Sütő Enikő.
Az MDDÜ egyik legfontosabb stratégiai célkitűzésének megfelelően a BCEFW-n is kiemelt szerepet kap a kreatívipari szakmák presztízsének növelése. A szakképzési intézményekkel és egyetemekkel kötött együttműködések révén idén 11 iskola közel 160 hallgatója kapott lehetőséget arra, hogy részt vegyen a bemutatókon, betekintést nyerve a kreatívipar gyakorlati oldalába, amely hozzájárul szakmai fejlődésükhöz és karrierútjuk megalapozásához.
„A 15. Budapest Central European Fashion Week tökéletesen keretbe foglalta mindazt, ami a régiós divatélet fejlődését meghatározza: a hagyományok tiszteletét, az innováció iránti nyitottságot, a nemzetközi partnerségek fontosságát és a fiatal tehetségek mellett az iparág örökségének erősítését is” – értékelte a rendezvényt Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója. „Látva az elmúlt 15 szezon folyamatos fejlődését úgy gondolom, hogy a BCEFW elérte kezdeti célját, a régió vezető divatipari eseményévé vált, amely hidat képez a hazai és globális divatvilág között. Ez pedig az egész kreatívipar számára lehetőségeket tud teremteni a jövőben” – tette hozzá a miniszteri biztos.
A rendezvény fenntarthatósági törekvései idén még hangsúlyosabbá váltak. Számos kísérőesemény foglalkozott az újrahasznosítás és az iparági környezettudatosság témájával, emellett öt márka Conscious by BCEFW megjelölés alatt mutatkozott be a kifutókon. A környezettudatosságot erősítve a BCEFW a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel együttműködve a Millenárison cipő- és textilgyűjtő konténert helyezett ki, amely egész hétvégén lehetőséget biztosított a használt textíliák felelős elhelyezésére. A kezdeményezésnek köszönhetően egy teli konténer cipő és ruha gyűlt össze újrahasznosítás céljából.
A hétvégi programok túlmutattak a kifutók világán, a Nemzeti Táncszínházban a fenntarthatóságtól kezdve a streetwear trendeken át egészen a divat- és szépségipari innovációkig a Fashion Hub 11 változatos szakmai programmal és izgalmas foglalkozással készült a látogatóknak, amelyeken 500-an vettek részt. Az ingyenesen látogatható, központi térben a látogatók 10 hazai és nemzetközi tervező divatprezentációit tekinthették meg, valamint 9 magyar kiegészítő- és szépségipari márkai termékei közül is válogathattak. Mindeközben minden eddiginél több és szerteágazóbb program kísérte a divathetet, közel 50 helyszínen rendeztek különböző showroom-megnyitókat, pop-up eseményeket, kerekasztal-beszélgetéseket és exkluzív divatbemutatókat, összekötve Budapest kulturális és divatipari színtereit.
A Cukovy legújabb kollekciója a természet és a képzelet összefonódását ünnepli. Az Aurora Botanica szériát a növényvilág szépsége és a tervező személyes átalakulása inspirálta. A legújabb darabokat merész sziluettek, könnyed vonalvezetés, és képzeletbeli, szürreális virágmotívumok jellemzik.
Míg a kortárs magyar divatmárka a praktikus játékosságra és dinamikusságra fókuszál, az Aurora Botanica egy lágyabb, harmonikus termékpalettát vonultat fel. A változás a tervező személyes fejlődéséből ered: a kollekcióban előtérbe kerülnek a botanikus kertekre jellemző üde zöldek, lágy rózsaszínek, és sötétlilás árnyalatok, amelyek a nőiességet, a folyamatos növekedést, és megújulást testesítik meg.
A Cukovy kínálata a már jól ismert szétcsatolható és variálható pufi kabátok mellett praktikus pufi kiegészítőket is felvonultat - többféle szoknya, sál, és aláöltözet is megtalálható a legújabb darabok között. A lezser és elegáns fazonok, hosszított és rövid stílusok, valamint színes mintás és monokróm termékek között mindenki megtalálja kedvencét.
A tervezői darabok nem csak hazánkban népszerűek: a kampány képei a híres síparadicsomban, Crans Montanaban készültek Svájcban, ahol a brand ünnepi popupot tartott a Svájci-Alpok egyik legfelkapottabb designer üzletében. Az elmúlt hónapokban a brand azonban nem csak Crans Montanat hódította meg, hanem egyéni aktivitással is bemutatkozott Koppenhága lakosainak a Copenhagen Fashion Week alatt. A márka visszatérő látogató Milánóban, ahol legutóbb a híres Rinascente Áruházban találkozhattak a termékekkel az érdeklődők, valamint Párizsban is, ahol szezonális popup-pal és designaktivitásokkal várják a francia közönséget. Az Aurora Botanica darabok hamarosan elérhetőek a www.cukovy.com-on és a Cukovy Studioban.
***
A Magyar Divat & Design Ügynökségről
A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal alakult meg 2018-ban, hogy előre meghatározott stratégiai pillérek mentén – szakmai koordináció, hazai termékek elérhetőségének és kereskedelmi lehetőségeinek javítása, oktatásfejlesztés, valamint gyártásfejlesztés – hatékony és strukturált támogatást nyújtson a divat és a design ágazat minden szereplője számára. A célkitűzések megvalósításának érdekében olyan hazai rendezvényeket valósítanak meg évről évre, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week vagy a nemzetközi díjakat nyert 360 Design Budapest kiállítás. Emellett olyan külföldi szakmai rendezvényeken biztosítanak megjelenési és bemutatkozási lehetőséget a magyar alkotók számára, mint a Milano Fashion Week. Kiemelt feladataik közé tartozik a szakmai szervezetekkel való stratégiai együttműködés, az export növelése, továbbá mentorprogramjaik megvalósításával a hazai márkák szakmai fejlődésének támogatása.
Budapest Central European Fashion Week
A Magyar Divat & Design Ügynökség 2018-as megalakulása óta rendezi meg évente két alkalommal a közép-európai régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Weeket. Az esemény évek óta a nagyközönség, a buyerek, a tervezők, az influenszerek, valamint a hazai és a nemzetközi média találkozásának elsőszámú állomását jelenti a térségben. A hazai divat- és designipari rendezvények hozzájárulnak Magyarország turisztikai vonzerejének és a nemzetgazdaság növekedéséhez, láthatóságot biztosítanak a magyar márkáknak, továbbá nemzetközi megrendeléseket eredményeznek.
***
A CUKOVY-ról
A 2014-ben Tálosi Lívia által alapított CUKOVY magyar kortárs divatmárka, amelynek termékeit a fenntarthatóság, tartósság és játékosság jegyében készítik. Minden darab Magyarországon, magyar varrónők, művészek és beszállítók munkájával készül. A CUKOVY termékpalettája pufi dzsekikből, kabátokból, mellényekből, és kiegészítőkből (sapka, táska) áll. A márka egyediségét a kabátok cserélhető elemei (ujjak, kapucnik) adják, amelyekkel számtalan verzióban párosíthatjuk a termékeket. A CUKOVY kollekciókat az élénk színek, részletes kidolgozás, valamint a laza vonalvezetés jellemzik. A termékek természetes, prémium OEKO-TEX minősítésű textíliákból készülnek.
https://bcefw.com
https://www.facebook.com/bcefw/
https://www.instagram.com/bcefw/
https://hfda.hu
https://www.facebook.com/hfdagency/
https://www.instagram.com/hfdagency/
https://www.millenaris.hu/
https://www.facebook.com/Millenaris/?locale=hu_HU
https://www.instagram.com/millenaris_official
https://www.nemzetitancszinhaz.hu
https://www.instagram.com/chokassy/
https://artistafashion.com
https://cukovy.com
MDDÜ szöveg: Tóth Nóra Anna, MDDÜ
CUKOVY szöveg: Nagy Dorka, CUKOVY PR
szisz, bus, csipakdani
Copyright © 2013-
| Minden tartalom jogvédett. Ászf
www.anoidivat.hu | Elérhetőség: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.