A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) 12. alkalommal rendezte meg a Budapest Central European Fashion Week-et, amely több mint 2500 látogatót vonzott a szeptember 2-3. közötti fő eseményre a Millenárisra. Augusztus utolsó hetében, a BCEFW közel 20 side eventje, valamint a hétvégi bemutatók és az elsőként elérhető Fashion HUB felpezsdítették a divatéletet. Közel 40 márka mutatta be legújabb darabjait köztük – a BCEFW eddigi történetében a legmagasabb számban – 14 régiós tervező mutatkozott be. Sokrétűség jellemezte a programokat és a kollekciókat egyaránt, minden generáció megtalálhatta a hozzá illő darabokat és kulturális kikapcsolódást.
A BCEFW az utóbbi szezonokban minden alkalommal különféle rangos helyszíneken került megrendezésre a kísérő események legtöbbször állandó telephelyei mellett. A Spring-Summer 2024 rendezvény a Millenáris Park G épületében és a közvetlen mellette található Millenáris Nemzeti Táncszínházban került most a nemzetközileg aktuális trendkhez illeszkedő környezetbe. A főként klasszikus divatipari ideológiát követő rendezénysorozat minimalista, indusztriális keretet kapott a Millenáris adottságainak köszönhetően, ami kiemelte a főszereplő kollekciókat és tervezőiket, illetve az illusztris közönséget, amelyek összehatása vibrálóvá tette az eseményt és a színhelyet.
A záró napon vettünk részt 3 bemutatón, amelyek mindegyikére biztosan igaz, hogy a ruhák szabászatilag, anyaghasználatban, varrásban kifogástalanok és ami mindig nagy kérdés a kifutón, ezek a ruhák hordhatóak is. Peter Mero ruháiról a vagányság, a szexiség és az ellenállhatatlanság jutott eszünkbe, miközben a luxus és elegancia presztízsemelő értékei is azonnal láthatók.
A Sentiments Couture mutatta leginkább a jövő nyári trendeket Joó Beatrix elképzelésének megfelelően, ahol a szürke, pasztellrózsaszín, korall és kék színek kombinációi, virágminták, valamint a fekete-rikítózöld estélyi viseletek voltak hangsúlyosak.
Katti Zoób mutatta be a legtöbb ruhát, több mint 40 öltözet került a kifutóra, melyek között gyakori volt az azonos anyagból készített másik viselet, nadrágkosztüm és ruha, vagy overáll. Katinál jelent meg az egyetlen plus size modell, aki az egyébként a kollekcióban többször visszatérő pöttyös mintázatban vonult. Színekben a fekete-fehér, korall és kék szerepelt legtöbbször.
Budapest ismét a divattól volt hangos, a BCEFW egy héten át helyezte középpontba a hazai és régiós, kreatív és kulturális sokszínűséget a divaton keresztül. Augusztus 28-tól szeptember 3-ig számos esemény kínált lehetőséget arra, hogy az érdeklődők bekapcsolódjanak a divat világába, kerekasztal-beszélgetések, workshopok, zenei programok, divatbemutatók és különleges vásárlási lehetőségek egyaránt elérhetőek voltak. A közel 20 side event hatékony felvezetése volt a hétvégi eseményeknek, amely a hazai hírességeket, nemzetközi vendégeket, valamint a széles hazai és régiós közönséget egyaránt vonzotta.
A BCEFW kétnapos divatbemutató-sorozata a Millenárison került megrendezésre. A Millenáris G épületében kifutós bemutatók, valamint különleges, kültéri show-k is megvalósultak. A hétvégi programokon több mint 2.500-an vettek részt, emellett több mint 20.000-ren követték magas minőségben, élőben a divatbemutatókat Facebookon.
A szervezők és a tervezők körében közös pont volt a fenntarthatóságra való figyelem, amely a hulladékmennyiségének minimalizálásában, továbbá az anyagválasztásban vagy a szabási technikákban egyaránt megmutatkozott. A milánói divathét gyakorlata mentén hagyományteremtő jelleggel egy Fashion HUB nyitotta meg a kapuit: a Millenáris Nemzeti Táncszínházban az érdeklődők a tervezők prezentációit és izgalmas, szakmai kerekasztal-beszélgetéseket, előadásokat tekinthettek meg. A Fashion HUB pop-up store-jában lehetőség nyílt arra is, hogy a kedvelt hazai és régiós tervezők darabjaiból vásároljanak a látogatók.
„Ebben a szezonban a régiós divatipari szerepvállalás erősítése mellett többek között a cél a fiatal generációk megszólítása, programba való bevonása volt. Ezúttal különösen tehetséges pályakezdő tervezőket láthattunk a Young Talents és a New Generation szekcióban, frissességet, 21. századi látásmódot hoztak a kifutóra. Bízom benne, hogy hallunk még róluk a jövőben. Jó látni, hogy a divat, a kultúra és a kreatív értékek szezonról-szezonra tömegeket képesek megmozgatni. Ez a BCEFW mozgatórugatója.” – emelte ki Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános-vezérigazgató-helyettese.
A BCEFW 2023 januárja óta egy nemzetközi szakértőkből álló tanácsadó testület, az Advisory Board segítségével fejleszti stratégiáját. Ennek eredményeként az SS24 szezonban egy átlátható, szakmailag megalapozott kritériumrendszer alapján jelentkezhettek és kerültek kiválasztásra a divattervezők. A BCEFW stratégia céljával, azaz a régiós központi szereppel összhangban minden eddiginél nagyobb számban mutatkoztak be régiós tervezők a rendezvényen. A 24 magyar márka mellett ukrán, román, cseh, lengyel, szlovák, szerb tervezők érkeztek, amely lehetőséget adott a különböző kreatív energiák találkozására, értékes párbeszédekre és kereskedelmi lehetőségek létrejöttére.
A BCEFW ugródeszka szerepet kíván betölteni, amely a hazai és régiós márkák számára egyaránt segíti a nemzetközi láthatóságuk növelését és értékesítési tevékenységeiket bővítését. A BCEFW programjának részletes újragondolását, sokszínűségét és így kibővítését a szakmai körökben is üdvözölték. A Harvey Nichols, Neiman Marcus és a Bergdorf buyerei, valamint a Camera Buyer Italia elnöke mellett számos további showroom képviselője érkezett a rendezvényre; többek között a Studio Zeta, a milánói Spazio 38 Showroom és a svájci Hay-Hay Concept buyerei, akik az exkluzív BCE Showroomot is megtekintették. A lengyel Vogue, Elle és Twój Styl mellett, a cseh és ukrán Vogue, az induló Vogue Adria, valamint az olasz lapok közül a L’Officiel és a Vogue Italia főszerkesztői és újságírói is részt vettek az eseményen. Gili Biegun, olasz influencer meghatározó és visszatérő vendége a BCEFW-nek, az SS24 szezonra a kanadai influencer és stílusikon, Grece Ghanem is csatlakozott. Az eseményen Patrick Domingo, lifestyle és divatfotós is megörökítette a BCEFW értékes pillanatait.
A nemzetközi vendégek a BCEFW alatt hospitality tour keretében ismerkedtek meg Budapest desztinációival, éttermeivel, szállodáival. A programsorozat szezonról szezonra megerősíti, hogy a divathéthez hasonló rendezvényeknek meghatározó turisztikai ereje van, a divathét ismert márkája jelentős országimázs formáló hatással bír. A régiós és magyar márkák együttes bemutatkozása megmutatta a közép-európai országok divatjának esszenciáját. Egy teljes héten át a divat került a középpontba, és nem kizárólag a divatrajongók kaptak felejthetetlen élményeket, a Fashion HUB programoknak köszönhetően generációk sora csatlakozott a rendezvényhez.
Forrás: saját élmények, fotók, videók és a Magyar Divat & Design Ügynökség sajtóközleménye
Forrás: Magyar Divat & Design Ügynökség / HFDA
https://hfda.hu
https://www.facebook.com/hfdagency/
https://www.instagram.com/hfdagency/
https://bcefw.com
https://www.facebook.com/bcefw/
https://www.instagram.com/bcefw/
szisz, Nono
Copyright © 2013-
| Minden tartalom jogvédett. Ászf
www.anoidivat.hu | Elérhetőség: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.