Mindig izgalmas, még ha rövid időre is betekinteni a különböző szakmák, hivatások kiemelkedő képviselőinek tevékenységébe, munkafolyamataikba. Meg lehet ismerni az adott terület jellegzetességeit, érdekes személyiségeket, valamint mintává válhat, hogy mitől lesz valaki sikeres és milyen nehézségekkel találkozik. Merő Péter ruhatervező divathoz, a választott szakmájához való attitűdje minden bizonnyal példa értékű. Profinak látszik a ruhatervezésben és a kapcsolódó feladatok megoldásában egyaránt, gyors és intelligens gondolkodás jellemzi, együttműkődő, hatékony és gördülékeny. Nagyon komolyan veszi a munkáját, alázat, precizitás, szigor köszön vissza a ruháiról, miközben egy kedves, elbűvölő, segítőkész, udvarias, tiszteletadó, empatikus, barátságos, jókedélyű, szórakoztató figurát ismerhettem meg a BCEFW AW2425 divateseményhez készített interjú kapcsán.
A Pétert körülvevő, kislétszámú, ám lelkes és ötletekkel teli, rendkívül figyelmes, profi csapat adta meg az interjúnak is azt a talapzatot és mozgólépcsőt, amely minden bizonnyal a márka lendületes szárnyalását töretlenné teszi a következő években is. Annak ellenére, hogy Péter nem követi, érzi-megelőzi a trendeket és egyedi megoldásokkal tarkítja, tehát jogosan használható rá a divatdiktátor kifejezés. Azt mondja magáról, hogy szeret kísérletezni, új dolgokat kipróbálni, s ez meg is mutatkozik a személyiségében, jelenlétének szinte minden pillanatában. A MERO ruhák ezen a bemutatón, ahogy a tervező előre jelezte, színesek és néhol merészek voltak, egy leheletnyit a megszokotthoz képest lazábbak, ami viszont támogatja a ready-to-wear szemléletet és közelebb hozza azokat a fashionistákat, akik eddig a szabályozottság és precizitás, vagy az alkalmi jelleg miatt tartózkodtak egy MERO darabtól. Az aktuális kollekció szinte összes ruhája viselhető hétköznapokon az utcán, egy irodában, munkahelyen is.
Mit gondolsz általánosságban a hazai fashion showk-ról? Van-e olyan dolog, amiben szerinted fejlődni tudnának a hazai események, amit tervezőként szívesen javasolnál a szervezőknek?
Amiben változtathatnának az mindenképpen az, hogy ne a modelleken spóroljunk, hanem inkább az influencerek kényeztetésén, mivel sajnos nagyon sokszor hátráltató tényező a modellek milyensége, illetve a mennyisége. Úgy gondolom, hogy sem a mennyiségen, sem a minőségen nem szabadna spórolni a modelleken, mégiscsak egy divatbemutatóról van szó.
Fontos jellegzetességeid a precizitás, a kifogástalan kidolgozottság, a kreativitás, noha a mai trendek nem feltétlenül kívánják ezt meg. Mit gondolsz a szakmai tudás, az igényesség lazulásáról és az új generáció képviselőiről?
Teljesen igaz, hogy nem feltétlenül diktálják a mai trendek a precizitást, de számomra ez nagyon fontos, ugyanakkor viszont be kell valljam, hogy az előző szezonban és idén is már én is egy picit elengedtem azt a fajta klasszikus megmunkálását a ruháknak, a részletgazdaságot újraértelmeztem a mai világ gondolatai szerint, és a részletek sokkal inkább elnagyoltak. A szakmaiság inkább a szabásvonalakban rejlik most, kicsit új vizekre evezek és ezt élvezem is, mert ezáltal egy fiatalabb réteget is meg tudok szólítani, megtartva egyértelműen azt a klasszikus szabászatot, ami eddig is jellemzett minket.
Hogy látod a magyar divat és a magyar tervezők helyzetét itthon és külföldön?
Nagyon nehéz helyzetben vannak szerintem a magyar tervezők, mert pici piacra dolgozunk, így ha nincsen külföldön jelentős eladása az embernek, akkor elég pici büdzsével kell dolgoznia és emiatt hátrányból indulunk, hiába nagyon jó szakemberek vannak Magyarországon. Sok nagy márka varrat Magyarországon, de nekünk kis szériás tervezőknek ezek a varrodák nem jöhetnek szóba és nagyjából minden alapanyagot külföldről kell beszereznünk.
Mit gondolsz az itthon megjelenő külföldi tervezőkről? Mostmár szinte minden hazai fashion show-n van pár külföldi résztvevő is..
A külföldi tervezők jelenléte azt mutatja, hogy sikeres a HFDA-nak azon törekvése, hogy Budapestet, illetve a BCEFW-et feltegye a térképre mint divatnagyvárost is. Ez a régióban egyedülálló. Volt szerencsém Bécsben is részt venni fashion weeken, és teljesen máshogy közelítik meg például ott a fashion weeket, úgyhogy ez egy elég nemzetközi rendezvénynek számít, így érthető, hogy külföldről is jönnek tervezők.
Tudatos, erős marketing tevékenység látszik a felületeiden, mire fókuszálsz az értékesítés során, mely csatornákon tudod leginkább eladni a termékeidet?
Egyértelműen a social media az egyik csatorna, amin manapság a legtöbb értékesítést létre lehet hozni. Az én vásárlóim szeretik a fizikális vásárlást, hiába van webshopom, sokkal több a hagyományos értékesítés, sokszor kész termékeket is úgy vesznek inkább, hogy megfogják, megtapítják az üzletben, amit én is jobban szeretek.
Melyik az a korosztály amelyik a leginkább aktív a vásárlásokat tekintve, kik a legfontosabb vevőid?
A legaktívabb vásárlóim a harminc pluszosak, de a célom, hogy a 20 évestől a 70 évesig mindenki találjon egy darabot, amivel tud azonosulni.
Van-e valami érdekes sztori, ami egy ruhához, vagy vevőhöz, tervező-vevő kapcsolathoz köthető?
Mindennaposak az érdekes sztorik, én nagyon szeretek emberekkel dolgozni együtt, ebből napi szinten tudunk töltődni, ritka esetekben idegesítő helyzet alakulhat ki, de inkább arról szól az életünk, hogy emberekkel vagyunk körülvéve, akik elégedettek és boldogok a munkánkkal és ez minket nagyon feltölt.
A 23/24-es őszi-téli ready-to-wear kollekciód szerepelt a Red Dot dizájn díj ceremónián, az igazi nő inspirálta, aki magabiztos, vagány és nem a lájkok számában méri az értéket. Ezzel kicsit a közösségi média által generált e-világra hívod fel a figyelmet?
A Red Dot eseményen egy ready-to-wear kollekcióval voltunk, ami azért is született meg, mert nagyon korlátozott volt a bemutatható lookok száma a kollektív jelleg miatt, s ott én ezért azt akartam, hogy mivel sok más tervezőnek a vásárlója is látja az én ruháimat, akkor megmutassak egy számukra is meglepőt, hogy van olyan MERO ruha, amit fel lehet venni hétköznapokban is, nemcsak a vörös szőnyegen. A másik motiváció, hogy az egészet becsomagoltam egy görbe tükörré, ami azt mutatta be, hogy a social media milyen szinten uralja már az életünket és hogy nagyjából semmi más nem számít, mint a lájkok száma. Sok embernél tényleg ez a mérce és ez engem nagyon elszomorít. Én nem ilyen ember vagyok és azt gondolom, hogy sok tervező van úgy vele, hogy már lassan elég lenne egy ruha elejét, vagy hátulját megcsinálni, mert egy fotó erejéig akarja valaki felvenni. Én viszont nem ilyen ruhákat készítek.
Fontosak egyébként számodra a díjak, milyen elismerésre vágysz?
A díjak valahol fontosak, mert az ember úgy érzi, hogy elismerik, főleg hogyha ez egy szakmai díj, akkor az jól esik, de számomra a legtöbbet a vásárlóinktól kapott elismerések jelentik. A vásárlóinkból 10 éve tudunk fejlődni és fennmaradni, úgyhogy akármilyen díjat kaphatnék, az sajnos nem feltétlenül fedezi az embernek a rezsijét.
Nagyon izgalmas volt a Next Top Model Hungary forgatás, egy teljesen új pozícióban voltam. Jó volt látni a lányokon, hogy mennyire nyitottak a mi javaslatainkra és hogy akár az utcáról bejött valaki, az a sok tapasztalat amin itt átment, átformálta őt valami mássá, és mindez az orrunk előtt történt meg, ez egy hatalmas élmény volt.
Mit szeretnél elérni divattervezőként? Mik a szakmai terveid a 2024-es esztendőre?
A 2024-es év a a kollaborációk éve lesz. Célom, hogy több területen is tervezhessek, nem titkoltan azért is, hogy ezzel nagyobb réteghez eljuthasson a MERO márka.
Hogyan tud tanulni, fejlődni egy tervező?
Egy tervező szerintem a jó értelemben vett maximalizmus által fejlődik a legtöbbet, illetve soha ne váljon gőgössé és ne gondolja azt, hogyha valami nem 100%-os, akkor legyinthet, hogy jó lesz az úgy, mert onnantól indul a hanyatlás. A nyitottság is nagyon fontos, mivel a világ folyamatosan változik és lehet hogy amit mi megszokásból csinálunk éveken keresztül, arra idővel már nem lesz igény.
Hogyan telnek a hétköznapok, milyen egy hétvége nálad?
Sajnos nagyon sokszor nincs különbség a hétvége és a hétköznap között, egy-egy ilyen bemutató is szuper intenzív felkészülést igényel, illetve a méretes ruháknál is gyakran van, hogy utolsó pillanatban kapunk meg egy megrendelést. A hétköznapok általában olyan 10 órányi munkával telnek, és hétvégén pedig ha nincsen ruhapróbám, vagy nem muszáj készülni egy kollekcióval, akkor leginkább a vízhez közeli területeket keresem, kiszabadulok a természetbe és a luxustól viszonylag távol érzem a legjobban magam.
https://www.petermero.com/
https://www.facebook.com/p/Peter-Mero-Hivatalos-100054887873666/
https://www.instagram.com/peter_mero_official/
szisz
Copyright © 2013-
| Minden tartalom jogvédett. Ászf
www.anoidivat.hu | Elérhetőség: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.