Egyre több ország kerül fel a nemzetközi divattérkép naptárába, lendületesek a fiatalabb tervezők, izgalmas divatbemutatókkal töltik meg hazájuk, régiójuk eseményeit. A 4 legnagyobb fashion week, New York, London, Milánó és Párizs idén is egymást követve, szeptember 6. és október 3. között zajlott, amit megelőzött Magyarország legnagyobb, professzionális szervezésű divathete, a Budapest Central European Fashion Week. Ott mutatta be a VIKTORIAVARGA BUDAPEST márka is legújabb, 2025-re vizualizált, színes, elegáns, tavasz-nyári kollekcióját.

Korábban említetted, hogy a VIKTORIAVARGA stúdióban és műhelyben az állandó létszám 6-7 ember, valamint még egyszer ennyien dolgoznak otthonról, vagy beugrósként.. Hogy néz ki az alkotási folyamat, hogyan születik meg egy ruha?
Az alkotási folyamat a stúdióban mindig egy ötlettel kezdődik, amelyet inspirációk és kutatás követ. Szeretek utazásokból, művészetből vagy akár természetből meríteni. A kezdeti tervek vázlatok és divatrajzok formájában jelennek meg, majd a textíliák kiválasztásával folytatódik a folyamat. Az anyagok kiválasztása után a stúdió csapata közösen dolgozik a ruhák elkészítésén. A tervezési folyamattól kezdve a szabásminták elkészítésén át a varrásig, minden lépés szorosan együttműködve zajlik. Különleges figyelmet fordítunk az egyedi részletekre, mint a kézzel festett nyomatok, a kézzel hajtogatott selyemszalagok vagy a kézzel felvarrt pomponok, hogy minden darab igazi műalkotás legyen.
Van melletted társtervező is, vagy minden logóddal ellátott ruha a te tervezésed?
A VIKTORIAVARGA márkánál minden ruha a saját tervezésem, de természetesen szorosan együttműködöm a csapattal, akik segítenek a részletek finomhangolásában és a kivitelezésben. Az ötletek és a kreatív folyamat az én kezemben van, de a csapatom hozzájárulása elengedhetetlen ahhoz, hogy minden darab tökéletes legyen.

Honnan szerzitek be az alapanyagokat, hogyan készülnek a nyomatok?
Az alapanyagokat gondosan válogatjuk Európából, főként Olaszországból. A minőség számunkra kulcsfontosságú, ezért csak a legfinomabb selymeket, bőröket, gyapjút, pamutot és egyéb prémium anyagokat használunk. A minták egytől-egyig kézzel festettek, saját tervezésűek, ezeket digitalizáljuk, majd nyomtatjuk az olasz selymekre. Neoprén anyagra is kerülnek nyomatok, azonban az is jellemző, hogy direktben az anyagra készül a festés, hogy minden darab egyedi és különleges legyen. A bőr táskákon szintén kézi festések jelennek meg, ezeket utána selyemszalagokkal egészítjük ki.
Amikor készül egy ruha, nagyjából megvan már, hogy kinek szánod, mindig ugyanaz a célcsoport?
Igen, van egy meghatározott célcsoportom, de mindig nyitott vagyok új közönség megszólítására is. A ruhák tervezésekor azokat a nőket képzelem el, akik magabiztosak, szeretik a színeket, és értékelik az egyedi, kézműves részleteket. Fontos számomra, hogy a ruháim ne csak viselhetők legyenek, hanem alkotásként is megállják a helyüket, meglegyen az a plusz hozzáadott művészeti érték, amit a rengeteg kézi díszítéssel érünk el. Széles termékpalettánk van, így nagyobb célcsoport tud válogatni a ruháink és kiegészítőink között, mint akikre specializálódtunk. Illetve vállalunk egyedi megrendeléseket, így készítettünk már gyerekruhát vagy férfi inget is.

Tudatosan választod a színeket a ruhákhoz? Mi befolyásol leginkább, odafigyelsz például a Pantone év színére?
A színek kiválasztása nagyon tudatos folyamat, amely során figyelembe veszem az aktuális trendeket, de ugyanakkor a saját inspirációim is meghatározóak. Bár figyelemmel kísérem a Pantone év színét, nem feltétlenül az az útmutató egy-egy kollekció megalkotásakor. Inkább azt választom, ami a legjobban tükrözi az adott kollekció hangulatát és összhangban van a viselőinek stílusával is. Fontosnak tartom azt is, hogy olyan színekben gondolkozzak, akár minták tekintetében is, ami nem csak egy bizonyos színtípusnak áll jól, hanem több mindenki érezheti magáénak.
A hivatalos, nemzetközi szezonokhoz igazítod mindig a kollekciókat (pl. SS25), vagy van hogy eltérsz ettől?
Általában igazodunk a hivatalos szezonokhoz, de néha előfordul, hogy eltérünk ettől, ha a kreatív folyamat vagy a piac igényei ezt megkívánják. Fontos számomra a rugalmasság, hogy a márka mindig friss és releváns maradjon. Nyáron több külföldi divatbemutatónk is volt, ahol prezentálni szerettünk volna új darabokat is, így év közben is szoktak lenni újdonságok. A klasszikus darabok közül, mint a selyemingek vagy blézerek, többféle szín és minta folyamatosan kerül fel a webshopra és a showroomba is.

Sokadszor vagy a BCEFW-en, az aktuális kollekció bemutatásán túl miért fontos számodra ez a rendezvény?
A BCEFW egy fontos platform a számomra, mert lehetőséget nyújt arra, hogy nemzetközi és hazai közönség előtt is bemutassam a legújabb kollekcióimat. Ez egy remek alkalom a márka ismertségének növelésére és a divatiparban való kapcsolatteremtésre. Emellett egy kreatív közegben mozgunk az egész esemény ideje alatt, ami mindig friss perspektívákat hoz a saját alkotói folyamatomba is.
A BCEFW-re külön, teljesen új kollekció készül mindig, vagy esetleg ahogyan év közben készülnek a ruhák, azokból válogatsz a rendezvényre?
A BCEFW-re mindig egy teljesen új kollekció készül, amelyet kifejezetten erre az eseményre tervezünk. Ezek a darabok mindig egy-egy utazásból inspirálódnak, így az adott úticél kulturális formavilága, színei és kézműves technikái határozzák meg a kollekció hangulatát és anyaghasználatát. Ami mindig megjelenik nálunk, azok a printelt selymek, a kézzel felvarrt gyapjú pom-pomok, a hajtogatott selyemszalagok és a kézi festések.

Mennyi idővel előre kezditek összeállítani a bemutatóra szánt kollekciót, mi határozza meg hány ruhát mutatsz be éppen?
A bemutatóra szánt kollekció összeállítását általában pár hónappal az esemény előtt kezdjük el. Az időkeretet és egyben a lookok számát is a kreatív folyamat és a rendelkezésre álló erőforrások határozzák meg. A kézi festések és applikációk a legidőigényesebbek, így ezek nagyban meghatározzák, hogy mikorra lesznek kész a bemutatóra tervezett ruhák.
Van-e olyan darab, ami valamiért kiemelkedik a BCEFW SS25-ön bemutatott kollekcióból?
A SS25-ös kollekcióban van néhány különleges darab, amelyek különösen közel állnak a szívemhez. Az idei fókuszban lévő print nagy kedvencem, nagyon nyárias és életteli, hiszen a spanyol tergerpart hangulatát idézi meg. A hétköznapi szettek közül a színes virágokkal díszített fehér kosztümöt emelném ki, az estélyik közül pedig a piros selyemszalagokkal díszített ruhát, ami a kollekció szíve-lelke, hiszen a hagyományos kézművesség és a modern dizájn találkozását testesíti meg.

Van-e olyan dolog, amiben szerinted fejlődni tudnának a hazai események, amit tervezőként szívesen javasolnál a szervezőknek?
A hazai események színvonala folyamatosan emelkedik, de mindig van hely a fejlődésre. Szerintem a nemzetközi szintű promóció erősítése és több külföldi vásárló és a média jelenléte nagy előrelépést jelentene, hiszen Budapest egy csodálatos város a művészetkedvelők számára és kevesen tudják, mennyi tehetséges hazai tervező dolgozik és alkot itt.
Vannak külföldi, nagy tervezők, akiket folyamatosan figyelemmel kísérsz?
Természetesen, mindig követem a nagy nemzetközi tervezők munkáit, mint például Carolina Herrera, Valentino vagy Elie Saab. Főként az innovációkban adnak inspirációt, legyen az egy újszerű szabásvonal vagy egy fenntartható anyag. Ugyanakkor törekszem, hogy mindenképp csak inspiráció szintjén maradjon a tőlük merített formavilág.

Mire vagy a legbüszkébb a márka eddigi sikereiből és hová szeretnél eljutni?
A legbüszkébb a márka egyedi, kézműves részleteire és a nemzetközi elismerésre vagyok, amelyeket az évek során sikerült elérnünk. Tavaly Londonban lett Fashion Grand Prix díjazott a márka, idén pedig Brüsszel és Lipcse után a harmadik külföldi divatbemutatónkra készülünk. A jövőben szeretném tovább növelni a nemzetközi jelenlétünket, és új piacokat meghódítani, miközben megőrizzük a márka autentikus és kézműves jellegét.
Mire fókuszáltok az értékesítés során, mely csatornákon tudjátok leginkább eladni a ruhákat?
Az értékesítés során a prémium és luxus piacokra fókuszálunk, ahol a vásárlók értékelik a kézműves technikákat és az egyedi dizájnt. A ruháinkat elsősorban a saját online shopunkon keresztül értékesítjük, de emellett külföldön, most például Lipcsében és Zágrábban high-end butikokban és exkluzív pop-up eseményeken is elérhetőek. Emellett nagy hangsúlyt fektetünk a személyes kapcsolatokra is, ezért gyakran szervezünk exkluzív eseményeket és privát vásárlói találkozókat.
Mi lehet a SS25 szezon legtrendibb irányzata/fazonja/színe/mintája szerinted?
Számomra minden évben az a legtrendibb, amikor a szürke színvilágból kilépve mernek öltözködni a nők. A vibráló színek, mint a mély magenta és a napsárga, a tömegből való kitűnést és az ehhez szükséges bátorságot tükrözi nekem. Fazonok terén a könnyed, áramló sziluettek és a rétegzés lesznek a középpontban, az eddig megszokott strukturáltabb, skandináv esztétikától eltérően, míg a minták tekintetében a természet ihlette dizájnok dominálhatnak.
https://viktoriavarga.hu/
https://www.facebook.com/viktoriavargabudapest/
https://www.instagram.com/viktoriavargabudapest/
https://hu.pinterest.com/viktoriavargabudapest/
https://bcefw.com/
https://hfda.hu/
https://millenaris.hu/
Helyszín: Millenáris Park Budapest, HFDA BCEFWSS25
szisz
Copyright © 2013-
| Minden tartalom jogvédett. Ászf
www.anoidivat.hu | Elérhetőség: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.