• Home
  • Divat
  • Fashion week
  • Rekordszámú résztvevője volt a 13. Budapest Central European Fashion Week-nek

Fashion week

Rekordszámú résztvevője volt a 13. Budapest Central European Fashion Week-nek

A BCEFW programjaira nem csak a helyszínen mutatkozott nagy érdeklődés. Közel 20.000-ren nézték magas minőségben a Facebookon a divatbemutatók élő közvetítéseit, a legnépszerűbb TikTok videó megtekintése pedig a rendezvényt követő napon 150.000 fölött járt.
 |  Super User  |  Fashion week

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) 13. alkalommal rendezte meg a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW) január 22. és 28 között. A régió meghatározó divateseményén 29 divatmárka – köztük 10 régiós tervező – mutatta be legújabb kollekcióját. Az érdeklődés minden eddiginél nagyobb volt, a hétvégi divatbemutatók közel 3.000 látogatót vonzottak a Szépművészeti Múzeum helyszínére. Közel 1.000 fő látogatta meg a Fashion Hub Z generációt célzó ingyenes programjait, amelyekre már az előregisztráció alatt többszörös túljelentkezés mutatkozott. A BCEFW történetében az egyik legnagyobb számban, összesen 25 side event gazdagította a divathét programját, amelyek hétfőtől vasárnapig várták a divat iránt érdeklődőket városszerte. 

 13BCEFW AW2425 KattiZoob

Január 22. és 28. között kiállítások, kerekasztal-beszélgetések, open showroomok, különleges vásárlási lehetőségek, zenei programok és divatbemutatók várták a divatra nyitott látogatókat Budapesten. A side eventekkel kezdődő divathét központi eseményén 29 márka mutatta be legújabb kollekcióját, köztük lengyel, szlovák, szerb, osztrák és ukrán tervezők. A környező országok tervezőinek részvétele az eseményen összhangban van azzal a célkitűzéssel, hogy Budapest hosszú távon a divatipar régiós központja legyen. Három elismert hazai márka self-organised programmal csatlakozott a rendezvényhez. A teljes mértékben a márkák által szervezett, külső helyszínen megvalósított események minden egyes részlete tökéletes összhangban állt a márkák egyedi karakterével és stílusával.

 13BCEFW HFDA Z000 JakabZsofia

„Volt alkalmam az eseményre érkező szakemberekkel, hazai és nemzetközi újságírókkal, buyerekkel beszélgetni a BCEFW alatt. Mindannyian kiemelték a rendezvény szakmaiságát, figyelemre méltónak találták a tervezők kollekcióit, a nemzetközi piacra is alkalmasnak, kivétel nélkül már most a régió legszínvonalasabb divateseményeként tartják számon a BCEFW-t. Fontos visszajelzés számunkra, hogy sok vendég viselt hazai márkát az eseményeinken, amely mutatja, hogy egyre szélesebb kör érdeklődik a magyar tervezők iránt. Köztük a fiatal generáció tagjai is, akiket ismét sikerült megszólítanunk. Már az előregisztráció során túljelentkezés volt a Fashion Hubra, és közel 1.000 fő látogatta meg a hétvégi programokat a helyszínen. Szezonról szezonra olyan mérvadó esemény valósul meg a BCEFW-vel, amely egész Budapestet lefedve, az országimázs szempontjából meghatározó helyszínekkel, ezúttal a Szépművészeti Múzeum, a Hősök tere és az Andrássy út környékével, az ország turisztikai vonzerejéhez is hozzájárul.” – emelte ki a BCEFW régiós szerepét Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója. 

ARTISTA

bcefwaw2425-artista-2
bcefwaw2425-artista-4
bcefwaw2425-artista-3
bcefwaw2425-artista-5
bcefwaw2425-artista-6
bcefwaw2425-artista-7
bcefwaw2425-artista-8
bcefwaw2425-artista-9
bcefwaw2425-artista-10
bcefwaw2425-artista-1
bcefwaw2425-artista-2
bcefwaw2425-artista-4
bcefwaw2425-artista-3
bcefwaw2425-artista-5
bcefwaw2425-artista-6
bcefwaw2425-artista-7
bcefwaw2425-artista-8
bcefwaw2425-artista-9
bcefwaw2425-artista-10
bcefwaw2425-artista-1

 MERO

bcefwaw2425-mero-2
bcefwaw2425-mero-4
bcefwaw2425-mero-3
bcefwaw2425-mero-5
bcefwaw2425-mero-6
bcefwaw2425-mero-7
bcefwaw2425-mero-8
bcefwaw2425-mero-9
bcefwaw2425-mero-10
bcefwaw2425-mero-11
bcefwaw2425-mero-1
bcefwaw2425-mero-2
bcefwaw2425-mero-4
bcefwaw2425-mero-3
bcefwaw2425-mero-5
bcefwaw2425-mero-6
bcefwaw2425-mero-7
bcefwaw2425-mero-8
bcefwaw2425-mero-9
bcefwaw2425-mero-10
bcefwaw2425-mero-11
bcefwaw2425-mero-1

 

A nemzetközi szakemberek ezúttal is hospitality tour keretében ismerkedhettek meg Budapest kulturális kínálatával. A szakmai közönség tagjaként a milánói Spazio 38 showroom és a lengyel Modivo képviselői, a svájci Hay Hay concept store buyere, az athéni Passion Alley butik tulajdonosa, valamint a White Milano trade show alapítói is megtekintették a divatbemutatókat és kíváncsiak voltak a magyar márkákra. A cseh és a lengyel Vogue, a szerb ELLE, az amerikai 10Magazine és a nemzetközi The Impression divatszerkesztői érkeztek a BCEFW miatt Budapestre. A divat világában járatosok Nina Suess influencert, valamint Patrick Domingo divat- és lifestyle fotóst is észrevehették a közönség soraiban.

13BCEFW-AW2425-NewGeneration

JUDIT BARANY

bcefwaw2425-baranyjudit-2
bcefwaw2425-baranyjudit-3
bcefwaw2425-baranyjudit-4
bcefwaw2425-baranyjudit-5
bcefwaw2425-baranyjudit-1
bcefwaw2425-baranyjudit-2
bcefwaw2425-baranyjudit-3
bcefwaw2425-baranyjudit-4
bcefwaw2425-baranyjudit-5
bcefwaw2425-baranyjudit-1

New Generation

13bcefw-chokassy
13bcefw-danielle
13bcefw-eliz
13bcefw-eliz2
13bcefw-fannilszl
13bcefw-janevat
13bcefw-jennifermilleder
13bcefw-szcygiel
13bcefw-tonia
13bcefw-sidletskiy
13bcefw-sidletskiy2
13bcefw-chokassy
13bcefw-danielle
13bcefw-eliz
13bcefw-eliz2
13bcefw-fannilszl
13bcefw-janevat
13bcefw-jennifermilleder
13bcefw-szcygiel
13bcefw-tonia
13bcefw-sidletskiy
13bcefw-sidletskiy2

 

Az AW2425-ös szezonban ismét kiemelt figyelmet fordítottak az új tehetségekre, valamint a fiatal közönség megszólítására. A pályájuk elején járó, feltörekvő tervezők teltházas New Generation kollektív divatbemutatók keretében mutatkoztak be a Szépművészeti Múzeumban. A Z generációs közönségnek a Fashion Hub kínált izgalmas programokat a Hungarian Art & Business épületében, amelyekre már az előzetes regisztráció alatt is többszörös túljelentkezés érkezett. Sokan kíváncsiak voltak a divat világában elérhető karrierlehetőségekre, népszerűek voltak a témához kapcsolódó beszélgetések. A workshopok résztvevői izgalmas saját alkotásokkal távozhattak és elmélyedhettek a fenntarthatóság, valamint a technológia kérdésköreiben.

KATTI ZOÓB

 

bcefwaw2425-kattizoob-1
bcefwaw2425-kattizoob-2
bcefwaw2425-kattizoob-3
bcefwaw2425-kattizoob-4
bcefwaw2425-kattizoob-5
bcefwaw2425-kattizoob-6
bcefwaw2425-kattizoob-7
bcefwaw2425-kattizoob-8
bcefwaw2425-kattizoob-9
bcefwaw2425-kattizoob-10
bcefwaw2425-kattizoob-11
bcefwaw2425-kattizoob-12
bcefwaw2425-kattizoob-1
bcefwaw2425-kattizoob-2
bcefwaw2425-kattizoob-3
bcefwaw2425-kattizoob-4
bcefwaw2425-kattizoob-5
bcefwaw2425-kattizoob-6
bcefwaw2425-kattizoob-7
bcefwaw2425-kattizoob-8
bcefwaw2425-kattizoob-9
bcefwaw2425-kattizoob-10
bcefwaw2425-kattizoob-11
bcefwaw2425-kattizoob-12

 

13BCEFW AW2425 official aftermovie


***
A Magyar Divat & Design Ügynökségről
A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal alakult meg 2018-ban, hogy előre meghatározott stratégiai pillérek mentén – szakmai koordináció, hazai termékek elérhetőségének és kereskedelmi lehetőségeinek javítása, oktatásfejlesztés, valamint gyártásfejlesztés – hatékony és strukturált támogatást nyújtson a divat és a design ágazat minden szereplője számára. A célkitűzések megvalósításának érdekében olyan hazai rendezvényeket valósítanak meg évről-évre, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week vagy a nemzetközi díjakat nyert 360 Design Budapest kiállítás. Emellett olyan külföldi szakmai rendezvényeken biztosítanak megjelenési és bemutatkozási lehetőséget a magyar alkotók számára, mint a Milano Fashion Week vagy a Maison&Objet és Milan Design Week designvásár. Kiemelt feladataik közé tartozik a szakmai szervezetekkel való stratégiai együttműködés, az export növelése, továbbá mentorprogramjaik megvalósításával a hazai márkák szakmai fejlődésének támogatása.

Budapest Central European Fashion Week
A Magyar Divat & Design Ügynökség 2018-as megalakulása óta rendezi meg évente két alkalommal a közép-európai régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week-et. Az esemény évek óta a nagyközönség, a buyerek, a tervezők, az influencerek, valamint a hazai és nemzetközi média találkozásának elsőszámú állomását jelenti a térségben. A hazai divat- és designipari rendezvények hozzájárulnak Magyarország turisztikai vonzerejének és a nemzetgazdaság növekedéséhez, láthatóságot biztosítanak a magyar márkáknak, továbbá nemzetközi megrendeléseket eredményezhetnek. Az Ügynökség kiemelt célja, hogy bekapcsolja a hazai divat- és designipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, hosszabb távon pedig régiós központtá alakítsa Budapestet, ezen keresztül is erősítve az országimázst.

bcefwaw2425-newgen--1
bcefwaw2425-newgen--1
bcefwaw2425-newgen--2
bcefwaw2425-newgen--4
bcefwaw2425-newgen--5
bcefwaw2425-newgen--6
bcefwaw2425-newgen--7
bcefwaw2425-newgen--8
bcefwaw2425-newgen--9
bcefwaw2425-newgen--10

Fotók: HFDA / The Sparkle Content, anoidivat.hu

Márki Anett Neszta, HFDA

HFDA logo 1

https://bcefw.com/
https://hfda.hu/
Linked in:  Hungarian Fashion & Design Agency
Facebook: Hungarian Fashion & Design Agency
Instagram: Hungarian Fashion & Design Agency

 13BCEFW 202401 BaranyJudit 001


More Coverage

Nemzetközi lehetőségekben segít a BCEFW

A BCEFW kétnapos divatbemutató-sorozata a Millenárison került megrendezésre. A Millenáris G épületében kifutós bemutatók, valamint különleges, kültéri show-k is megvalósultak. A hétvégi programokon több mint 2.500-an vettek részt, emellett több mint 20.000-ren követték magas minőségben, élőben a ...

Ismét a divaté a főszerep a fővárosban, hamarosan megnyitja kapuit a BCEFW!

A Budapest Central European Fashion Week az elmúlt évek során a közép-európai régió egyik legfontosabb divateseményévé vált, a szakma képviselői, a buyerek, a tervezők, valamint a hazai és nemzetközi média találkozásának elsőszámú platformja a térségben.

Interjú: Joó Beatrix, Sentiments a BCEFW-ről

A BCEFW egy kiemelkedő esemény a divatszakmában, amely lehetőséget ad a tervezőknek, hogy bemutassák kreativitásukat és munkájukat. Fantasztikus lehetőség, hogy a kedves ügyfeleink elsőként láthatják az új kollekciót.

Interjú: BCEFW SS23, ARTISTA

ARTISTA FASHION, 1088 Budapest, Puskin utca 19.

Interjú: Poprádi Flóra, a CUKOVY kreatív igazgatója

A Cukovy egy 2014-ben alapított modern design márka, mely a mindennapi életből merít ihletet, a trendek követése helyett azonban inkább bevezetni igyekeznek egy futurista, lázadó stílust, amit gyakran underground sikknek, vagy street couture-nak neveznek, s kell hozzá egy nagy adag önbizalom. Eg...

Interjú BCEFW AW2425: Merő Péter ruhatervező 1. rész

MERO ruhák megfordultak már neves filmfesztiválokon és díjátadókon, mint az Oscar Gála, a Los Angelesi Film Festival, a Cannes Film Festival és a Berlinale. 2022 decemberében a Magyarországot képviselő Merő Péter a Thai Selyem Divathéten, az International Thai Silk Designer Contest elnevezésű ve...

Interjú: BCEFW SS23, ViktoriaVarga OpenStudio 20220901

VIKTORIAVARGA BUDAPEST STUDIO - 1054 Budapest, Steindl Imre utca 9.

Interjú BCEFW AW2425 Új generáció: Bárány Judit textiltervező

Szerintem pedig annál szebb nincs is, amikor egy idegen helyzetben nem tudja leplezni az ember az őszinte tekintetét. Bárány Judit, textiltervező, BCEFW AW2425 Új generáció.

Interjú BCEFW AW2425: Merő Péter ruhatervező 2. rész

MERO ruhák megfordultak már neves filmfesztiválokon és díjátadókon, mint az Oscar Gála, a Los Angelesi Film Festival, a Cannes Film Festival és a Berlinale. 2022 decemberében a Magyarországot képviselő Merő Péter a Thai Selyem Divathéten, az International Thai Silk Designer Contest elnevezésű ve...

Copyright © 2013- | Minden tartalom jogvédett. Ászf
www.anoidivat.hu | Elérhetőség: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Vissza a lap tetejére